کد خبر: 321449
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
بازدید 184
بیست‌وهفتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان اردبیل تشکیل شد

انجمن نویسندگان نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، بیست‌وهفتمین نشست خود را با حضور کارشناس آفرینش‌های ادبی، مربی و اعضای انجمن در یکم دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست سمیه حسین‌زاده، نویسنده و مربی‌ آفرینش‌های ادبی مراکز کانون اردبیل با بیان اینکه از استعاره‌ها و نشانه‌ها در داستان باید با آگاهی قبلی استفاده کرد، از اعضا خواست این موارد را به شکل تاثیرگذار در متن داستان به‌کار گیرند تا هنگام استفاده از بن مایه‌ها، منطق سببیت در داستان زیر سوال نرود.

مربی‌ آفرینش‌های ادبی مراکز کانون اردبیل تصریح کرد: برای تمام کردن داستان عجله نکنید تا کیفیت و عناصر سازنده‌ی داستان فدای محدودیت کلمه در متن نشود.

وی با تاکید بر استفاده از عناصر زمان و مکان در داستان اظهار داشت: برای توصیف مکان و پرداختن به زمان از طبیعت و محیط پیرامون خود استفاده کنید تا مخاطب با خواندن داستان، بیشتر با آن حس هم‌ذات‌پنداری داشته باشد.

خاطر نشان ‌می‌شود در ادامه این نشست با خوانش دو داستان توسط محدثه علیاری و کوثر حسین‌زاده، آثار این دو نویسنده نوجوان به لحاظ شخصیت‌پردازی، درون مایه‌ی داستان و رابطه سببیت مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =