درخشش عضو نوجوان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش

زهرا کمالی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزیده‌ی بخش نوجوان سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش با موضوع «داستان‌های دیار» شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع زاهدان برگزیده‌ی سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش شد.

بر اساس این خبر، که از سوی اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد، اثر «تیس» از زهرا کمالی در سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش با موضوع «داستان‌های دیار» با رویکرد ادبیات بومی و اقلیمی و شعار «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» رتبه‌ی برگزیده را به خود اختصاص داد.

این اثر، که با راهنمایی نسرین سرگزی مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان پدید آمده، در میان ۳۱۹ اثر ارسالی به جشنواره، پس از داوری اولیه، در بین ۱۳۶ اثر جای گرفت و در پایان، برگزیده‌ی این رویداد در بخش نوجوان شد.

گفتنی است در مرحله پایانی داوری و بررسی آثار، افسون امینی، مینا حدادیان و هادی خورشاهیان پس از مطالعه آثار و بحث و تبادل‌نظر در خصوص رعایت عناصر داستانی، ایده‌پردازی و نگاه تازه، پرداختن به ویژگی‌های ادبیات داستانی اقلیمی و... سرانجام ۴۶ اثر را به‌عنوان برگزیدگان سومین جشنواره داستان آفرینش کانون پرورش فکری، در گروه‌های سنی مختلف، انتخاب کردند.

«تیس» برشی از زندگی یک هنرمند در روستای تیس واقع در بخش مرکزی شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان را روایت می‌کند.(پیشینه‌ی باستانی تیس به دوران هخامنشیان بازمی‌گردد و ذکر آن در شاهنامه‌ی حکیم توس هم به میان آمده است.)

در بخشی از این داستان آمده است: جاروی کوچکی که تازه دیروز کار ساختنش را تمام و افتتاحش کرده بودم در دستم می‌گیرم. پارچه قرمز رنگی را که اضافه مانده‌ی سر آستین لباس ماه‌پری بود را هم برمی‌دارم و مشغول پیچیدنش دور آن می‌شوم. کارش که تمام می‌شود هنر دستم را جلوی چشمم می‌گیرم و مثل هر بار با حسی خاص نگاهش می‌کنم. پریناز، دخترم را می‌گویم! تقریباً همیشه در حال غر زدن بابت این موضوع است که چرا حس می‌کند من او را مثل آثارم دوست ندارم...

ادامه‌ی این داستان را در اینجا مطالعه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =