مشاوره و صیانت کارکرد اصلی‌‎ حراست در کانون است

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری در نشستی با کارکنان کانون استان البرز، بر مشاوره و صیانت به‌عنوان اصلی‌‎ترین کار ویژه‌های حراست در کانون تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌المل کانون، روح‌الله عباسی‌نژاد در این دیدار با اشاره به این مهم به تبیین رویکرد و دیدگاه حراست در مدیریت جدید این مجموعه پرداخت و گفت: اگرچه پیشگیری و اقدام به موقع در کارکردهای حراست ذکر شده است اما اولویت‌های ما تاکید بر رویکرد تعاملی، همراهی، صیانتی و کمک به آرامش مجموعه است.

وی افزود: ما در اصول اصلی مانند مبانی دین، اعتقادات و مبانی ارزشی نظام با کسی تعارف نداریم؛ اما ترجیح در مسایل فرعی این است که اشکال‌ها و ایرادها و موضوع‌های کوچک، تنها با نقش مشاوره دلسوزانه و توصیه‌های خیرخواهانه همکاران در همان سطح مقدماتی و البته با حفظ شأن و آبروی افراد حل شود. از طرفی نگاه اصلاحی و هدایتی باشد که این نوع  نگاه در واقع، فلسفه‌ ذاتی قیام سیدالشهدا(ع) و فلسفه‌ بعثت انبیا هم هست و اوج آن در نام نهادن پیامبر ما به‌عنوان پیامبر مهربانی و اخلاق تجلی پیدا کرده است.

عباسی‌نژاد در ادامه با تأکید بر جایگاه حراست و نقش این مجموعه در پیشبرد برنامه‌های سازمان بیان کرد: باید مسئولان حراست در هر استان در اجرای تمام فعالیت‌های رسمی و مصوب، دوش به دوش همکاران باشند چراکه تنها با این شیوه تعاملی است که می‌شود احساس امنیت خاطر و آرامش را در همکاران تثبیت کرد.

مشاوره و صیانت کارکرد اصلی‌‎ حراست در کانون است

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون اظهار کرد: مسئولان حراست در استان‌ها در حل مسأله با رویکرد تعاملی و نگاه صیانتی، دارای اختیار هستند اما در موارد ضروری باید با ستاد خود مشورت داشته باشند.

وی ادامه داد: کانون از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و از این بابت خودکفاست و باید از این ظرفیت بیش از پیش در مسیر تعالی فعالیت‌ها استفاده کند.

عباسی‌نژاد ضمن طرح دیدگاه‌های ارزشی و جهادی مدیرعامل و تلاش او در جهت معرفی واقعی کانون و اعتلای جایگاه آن بیان کرد: همه ما مکلف به حمایت از این رویکرد و باور هستیم.

وی همچنین به اقدام‌های خوب میدانی انجام شده در استان البرز و برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های استانی و حضور سفیران فرهنگی کانون در مناطق کم برخوردار به‌عنوان یک نقطه قوت اشاره داشت.

روح‌الله عباسی‌نژاد درپایان گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، کرج به جهت تنوع قومیت به نام «ایران کوچک» نامیده شده که باید این مهم را به دید فرصت نگاه کرد و با تفکر خلاقانه و با تلفیق مناسبی از مجاورت و آراستگی سلایق، به محصول و برونداد خوب فرهنگی رساند و حتما در حوزه‌ کودک و نوجوان نیازمند این تفکر خلاق هستیم.

مشاوره و صیانت کارکرد اصلی‌‎ حراست در کانون است

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز نیز ضمن ابراز خرسندی از نگاه صیانتی و تعاملی در حراست کانون بیان کرد: باید تمامی همکاران در کنار حراست احساس آرامش کنند و امیدواریم این مهم محقق شود.

فلاح در ادامه به بیان برخی از فعالیت‌های در دست اجرا مانند برگزاری جشنواره‌ قصه‌گویی البرز و تعامل با دیگر سازمان‌ها پرداخت.

همچنین در بخش دیگری از این نشست کارشناسان و همکاران مرکز شماره ۳ کانون کرج، نظرها و پیشنهادهای خود درباره‌ی نشست و رویکردهای حراست و مجموعه فعالیت‌های استان را مطرح کردند.

در حاشیه این دیدار مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همراهی مجید آرایی معاون دفتر مرکزی حراست کانون و مهری فلاح، سرپرست کانون البرز از بخش‌های ستادی و مرکز شماره ۳ کانون کرج، بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =