درخشش سه عضو کانون پرورش فکری استان اصفهان در سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش

نازنین زهرا صادقی و یلدا زارع اعضای نونگاه و محدثه جنتی عضو ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان برگزیدگان سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش با موضوع " داستان دیار " شدند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، اعضای کودک و نوجوان کانون استان اصفهان برگزیدگان سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش شدند .

با پایان‌ یافتن مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره داستان آفرینش ، تعداد ۳۱۹ اثر داستانی از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ادبی در مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری در کانون کشور ارسال شد. مرحله اول بررسی و انتخاب آثار از سوی چهار نفر از کارشناسان داستان‌نویس و صاحب‌قلم کانون عزت صدیقی‌لویه، فاطمه ظهیری، مریم بیات‌تبار و سهیل مقیمی انجام شد که طی آن ۱۳۶ اثر به مرحله دوم و پایانی راه یافتند.

در مرحله پایانی داوری و بررسی آثار، افسون امینی، مینا حدادیان و هادی خورشاهیان پس از مطالعه آثار و بحث و تبادل‌نظر در خصوص رعایت عناصر داستانی، ایده‌پردازی و نگاه تازه ، پرداختن به ویژگی‌های ادبیات داستانی اقلیمی و... سرانجام ۴۶ اثر را به‌عنوان برگزیدگان سومین جشنواره داستان آفرینش کانون پرورش فکری انتخاب کردند.

اعضای کانون در سه گروه سنی نونگاه ۱۲+ سال، نوجوان ۱۵+ سال و ارشد ۱۸+ سال طی دو ماه فرصت داشتند تا زیر نظر مربیان و کارشناسان ادبی کانون، آثارشان را خلق کنند و در کارگاه‌ها و انجمن‌های ادبی مورد نقد و بررسی قرار دهند.

درخشش سه عضو کانون پرورش فکری استان اصفهان در سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش

همچنین در این بازه زمانی برای اعضای داستان‌نویس و علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره یک کارگاه دو ساعته درباره شاخص‌ها، ویژگی‌ها و معیارهای ادبیات داستانی اقلیمی با تدریس نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان؛ حسین قربان‌زاده به شکل وبینار برگزار شد.

بر اساس این خبر، فراخوان سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ همزمان با سالروز تولد هوشنگ مرادی‌کرمانی؛ نویسنده نامدار ایران منتشر شد و اعضای کارگاه‌های داستان و انجمن‌های نویسندگان نوجوان کانون را به خلق جهان داستانی با ویژگی‌ها و شاخص‌های ادبیات بومی و اقلیمی دعوت کرد.

مراسم پایانی سومین جشنواره داستان آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و قدردانی از برگزیدگان به‌زودی اعلام خواهد شد.

اسامی کامل برگزیدگان سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش با موضوع «داستان‌های دیار»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =