سومین جلسه‌ی شورای اقامه نماز کانون استان اردبیل تشکیل شد

سومین جلسه‌ی شورای اقامه نماز اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل پیش از ظهر روز شنبه، دهم دی‌ماه سال ۱۴۰۱ در دفتر مدیرکل کانون تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این جلسه که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد؛ ملیحه ملک‌زاده‌فرد، سرپرست اداره کل کانون استان ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای همکاران، نماز را یک تکلیف الهی و دینی بر شمرده و گفت: طبق آنچه در روایت‌ها و احادیث آمده است، زمانی که انسان در محضر خداوند متعال قرار گیرد، نخستین سوالی که او پرسیده می‌شود نماز است که در صورت پذیرفته شدن این عمل، دیگر اعمالش هم مورد قبول واقع می شود.

وی با بیان اینکه نباید انجام این فریضه‌ی الهی را سبک شمرد، بیان داشت: نماز بالاترین عبادت‌ها است و همانطور که اقامه نماز موجبات رشد معنوی و اخلاقی انسان‌ها را فراهم می‌سازد، ترک آن نیز باعث غفلت از یاد خدا و گرفتار شدن در منجلاب گناه می ‌شود.

سرپرست کانون استان با تاکید بر برپایی نماز جماعت در محیط اداری و اقامه آن توسط مربیان در مراکز کانون، تصریح کرد: مربیان کانون ادای فریضه نماز را جدی بگیرند که این اقدام نقش به‌سزایی در ترغیب اعضا به خواندن نماز خواهد داشت.

در ادامه جلسه، فاضل درخشان، دبیر اقامه نماز کانون استان نیز با اعلام برنامه این حوزه برای سه ماهه‌ی چهارم سال جاری، گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های انجام یافته در حوزه نماز را در اداره کل و مراکزکانون در طول ۹ ماهه سال۱۴۰۱، تشریح کرد که اطلاع رسانی تمدید مهلت شرکت در جشنواره کشوری علمی و پژوهشی فجر تا فجر، ارایه پیشنهاد اهدای لوح تقدیر به تعدادی از مربیان و همکاران فعال در عرصه ترویج و توسعه فرهنگ نماز، شرکت همکاران در وبینارهای مختلف آموزش نماز، شرکت کارکنان در مسابقه اینترنتی از زندگینامه شهید فیروز بخشایش با همکاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از جمله این اقدامات بود.

وی همچنین با قرائت بخشی از نظام نامه جامع ارزیابی عملکرد اقامه نماز و شیوه نامه جدید تشکیل شورای اقامه نماز، به پیگیری ارسال عملکرد مراکز کانون در حوزه نماز تا آخر بهمن ماه جهت ثبت اطلاعات در سامانه سجاده اشاره کرده و از اخذ رتبه‌ی شایسته‌ی تقدیر کانون استان در نمره ارزیابی عملکرد هیأت داوری دستگاه های اجرایی اردبیل در این حوزه خبر داد.

شایان ذکر است، در این جلسه اعضای شورای اقامه نماز کانون استان، نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتقای کیفیت برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون در حوزه نماز، ارایه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =