برگزاری انجمن شاعران و نویسندگان نوجوان در کانون سرخه

انجمن نویسندگان و شاعران نوجوان آفرینش در هفته‌ی کتاب به‌صورت حضوری در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهرناز نصیری کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری جلسات ۱۰۵ و ۱۰۸ انجمن نویسندگان و شاعران آفرینش به‌همت سمانه شجاعی مربی کارگاه نوشتن خلاق، هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتابخوانی در عصر دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ به‌صورت حضوری در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه خبر داد و گفت: در این دو نشست، نسیبه یعقوبی شاعر، نویسنده و مربی ادبی بخش مکاتبه‌ای و مرکز شماره دو سمنان به‌عنوان میهمان و منتقد ادبی پس از خوانش آثار توسط اعضای انجمن به نقد و بررسی آن‌ها پرداخت.

برگزاری انجمن شاعران و نویسندگان نوجوان در کانون سرخه

وی با اشاره به تفاوت شعر سپید و متن ادبی، در خصوص یکی از آثار که بسیار نزدیک به شعر سپید سروده شده بود، اظهار داشت: متن ادبی در واقع پل میان شعر و نثر است و وقتی زبان، شاعرانه و از آرایه‌های ادبی در متن اثر و روایت، بهره گرفته‌می‌شود یک متن یا نثر ادبی داریم.

یعقوبی افزود: در این موقعیت اگر با ایجاز یا همان خلاصه‌گویی در شعر از اطناب کلام جلوگیری کنیم، هم‌چنین نقش تصویر را در اثر بیش‌تر کنیم، اثر ما به شعر نزدیک‌تر می‌شود و چه‌بسا یک شعر سپید کامل و تأثیرگذار خواهیم داشت.

برگزاری انجمن شاعران و نویسندگان نوجوان در کانون سرخه

وی در بخش دوم این نشست، ضمن بررسی آثار داستانی اعضا به نقش مؤثر عنصر شخصیت‌پردازی در پیش‌بُرد حوادث و سیر داستانی پرداخت.

گفتنی است، در پایان نشست از ۲۰ عضو نونگاه، نوجوان و ارشد کانون سرخه که از اعضای فعال این انجمن بودند با تقدیم هدیه‌ای تجلیل شد.

برگزاری انجمن شاعران و نویسندگان نوجوان در کانون سرخه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =