نشست «کودکان و ادبیات واقعیت‌محور» برگزار می‌شود

نودمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری با موضوع «کودکان و ادبیات واقعیت‌محور» روز دوشنبه ۲۶ دی برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست محمدرضا سحاب مدیر موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب، پژوهشگر، نقشه‌نگار و مولف کتاب‌های اطلس برای کودکان و نوجوانان و پرویز بختیاری کارشناس محیط زیست، پرنده‌نگر، مدرس دوره‌های پرنده‌نگری و مولف کتاب‌های پرنده‌نگری، درباره این موضوع سخنرانی خواهند کرد.

ادبیات واقعیت‌محور که به آن ادبیات غیرداستانی (Nonfiction) هم گفته می‌شود دامنه‌ی وسیعی از آثار مکتوب را در بر می‌گیرد و انواع مختلفی دارد. زندگی‌نامه‌ها، سفرنامه‌ها، دانش‌نامه‌ها، فرهنگ‌نامه‌ها، اطلس‌ها و کتاب‌های جغرافیایی، کتاب‌های تاریخی، یادداشت‌های روزانه، کتاب‌های علمی و... همه در حوزه‌ی ادبیات واقعیت‌محور قرار می‌گیرد. بخش عمده‌ای از ادبیات کودک و نوجوان نیز -اعم از آثار تالیفی و ترجمه‌- به این حوزه تعلق دارد.

هدف این آثار ارائه‌ی اطلاعات مستند به کودکان و نوجوانان در رشته‌های مختلف و پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و کنجکاوی‌های آن‌هاست. مهمان‌های این نشست، هر یک در حوزه‌ی تخصصی خود به ویژگی‌ها، اهداف و ضرورت تولید این کتاب‌ها خواهند پرداخت.

از علاقه‌مندان به حضور در این نشست دعوت می‌شود روز دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ در محل کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری واقع در خیابان خالد اسلامبولی، پلاک ۲۴، مجتمع شهید ملک شامران حضور پیدا کنند و یا از طریق فضای مجازی در اسکای روم به نشانی Livekpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند.

نشست «کودکان و ادبیات واقعیت‌محور» برگزار می‌شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =