نشست «هویت ایرانی در آیینه متون کهن» برگزار می‌شود

نودویکمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع «هویت ایرانی در آیینه متون کهن» برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به دنبال سلسله نشست‌های کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری نشست «هـویت ایرانی در آیینه متون کهن» با حضور مرجان فولادوند نویسنده و پژوهشگر حوزه‌ی ادبیات کودکان و رضا موسوی طبری شاعر، مدرس و پژوهشگر حوزه‌ی متون کهن برگزار می‌شود.

ادبیات کهن فارسی بخشی از هویت جمعی ما ایرانیان را تشکیل می‌دهد. با مطالعه‌ی این بخش از ادبیات، تا حدودی به شناخت فرهنگی و اجتماعی جامعه‌ی ایرانی از دیرباز تاکنون دست پیدا می‌کنیم. آثار نظم و نثر فارسی اعم از اسطوره‌ها، حماسه‌ها، حکایت‌نامه‌ها، رساله‌های تعلیمی، تذکره‌ها، مناجات‌نامه‌ها، منظومه‌ها، دیوان اشعار شاعران قدیم و... اقیانوس عظیم ادبیات کهن فارسی هستند.

قرن‌ها از نوشتن این متون می‌گذرد و این میراث گران‌بها همچنان چاپ می‌شود و بخشی از آن به شکل‌های گوناگون وارد ادبیات کودک و نوجوان شده است.

از علاقه‌مندان به حضور در این نشست دعوت می‌شود روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ در محل کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان خالد اسلامبولی، پلاک ۲۴، مجتمع شهید ملک شامران حضور پیدا کنند و یا از طریق فضای مجازی در اسکای روم به نشانی Live.kpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند.

لازم به ذکر است این نشست به صورت زنده در نرم افزار شاد (کانال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) نیز پخش می‌شود.

نشست «هویت ایرانی در آیینه متون کهن» برگزار می‌شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =