برنامه‌های دومین روز جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد

دومین روز از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد، شاهد اجراهایی در بخش‌های ملی، آئینی‌سنتی و نشست‌های علمی خواهد بود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ و در دومین روز از بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، برنامه‌های متنوعی در بخش‌های مختلف جشنواره اجرا خواهد شد.

در بخش ملی مینا عسگری از کردستان با قصه «گرگ آوازه‌خوان»، مریم مهدی‌پور از البرز با قصه «دلواپس شاه»، سمیه اسلامی از هرمزگان با قصه «هی با من دوست می‌شی؟» و نگار گچ‌پزان از خوزستان با قصه «رویای آسمانی» همگی در بخش بزرگسال از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ به اجرا خواهند پرداخت.

علیرضا روشن‌ضمیر از خوزستان با قصه «پهلوان پنبه» در بخش بزرگسال، اشرف ابراهیمی از یزد با قصه «نذر» در بخش پدربزرگ و ‌مادربزرگ‌ها، زهرا جمشیدی از کرمانشاه با قصه «فرشته‌ای از آسمون» در بخش نوجوان، منیره پورکریم از ایلام با قصه «روباه طمع‌کار» در بخش بزرگسال و حدیثه قوی از خراسان جنوبی با قصه «خط‌خطی و خنده‌اش» در بخش نوجوان، از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ قصه‌گویی می‌کنند.

مهدیس اخلاقی از البرز با قصه «لولوی آوازخوان» در بخش نوجوان، مهدیه باقری از چهار محال و بختیاری با قصه «تاپ تاپ خمیر من کو؟ تشت پنیر من کو؟» در بخش بزرگسال، آرینا نوذری از البرز با قصه «پسر جنگل وکوه» در بخش نوجوان و آیناز فتحی‌الماس از اردبیل با قصه «یور قونوم» هر دو در بخش نوجوان، فرزانه گلدوزان از قزوین با قصه «آقای هزارپا» در بخش بزرگ‌سال و الهه تاجیک از تهران با قصه «نگار خاتون» در بخش بزرگسال، از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۱۵ قصه‌گویی خواهند کرد.

برنامه‌های دومین روز جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد

معصومه شهریاری از گلستان با قصه «همیشه پشیمان» در بخش بزرگسال، ساجده جعفری از بوشهر با قصه «پادشاه هفت دختران» در بخش نوجوان، سمیه مولوی از آذربایجان‌شرقی با قصه «بیر سوز بیر اینام» در بخش بزرگسال، یگانه طبسی از گلستان با قصه «شاه میداس و انگشتان جادویی»، آیدا فلاح از لرستان با قصه «دم روباه»، مریم منصوری از کرمان با قصه «جیگوری» هر سه در بخش نوجوان، مهدیه کشوری‌مقدم از یزد با قصه «چوب گربه‌زنی» در بخش بزرگسال و زهرا لازمی از یزد «ماه من، ماه همه» در بخش نوجوان، به صحنه می‌روند.

قصه‌های بخش‌های ملی، بزرگسال و برگزیدگان در سالن هلال احمر و قصه‌های بخش سنتی آیینی و زبان اشاره در سالن ارشاد شهر یزد اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش در بخش آئینی‌سنتی عباس ستاری از آذربایجان شرقی با قصه «اصلی و کرم» در بخش بزرگسال، محمدمهدی مرادی از مازندران با قصه «گذر سیاوش از آتش» در بخش نوجوان، ژیلا مهندس‌سامانی از چهارمحال و بختیاری با قصه «ببر بیان» در بخش بزرگسال، مهسا یحیوی از مازندران با قصه «بیژن و منیژه» در بخش نوجوان و اسما محمدی از چهارمحال و بختیاری با قصه «رستم و اسفندیار» هر دو در بخش نوجوان، فاطمه زارعی از گیلان با قصه «نبرد دیو سفید» در بخش بزرگسال، ثنا اکبرزاده از تهران با قصه «سفر بیژن به توران» در بخش نوجوان، آتنا بیات از استان مرکزی با قصه «کنیز آزاده» در بخش بزرگسال و سیدمهرداد کاوسی‌حسینی از همدان با قصه «رستم و اشکبوس» در بخش بزرگسال از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ قصه‌های خود را اجرا می‌کنند.

حسین غلامی از مازندران با قصه «انتقام بستور از بی‌درفش» در بخش بزرگسال، طناز رئوفی‌نژاد از قزوین با قصه «رستم و تهمینه» در بخش نوجوان، سیدرضا آل‌داوود از سمنان با قصه «نقل گردآفرید» در بخش بزرگسال، مریم سهرابی از فارس با قصه «گذر سیاوش از آتش» در بخش نوجوان، پوریا بازرگان از کرمانشاه با قصه «رستم و اسفندیار» در بخش بزرگسال، مشکات عباسیان از استان مرکزی با قصه «نقل بانو گشسب» در بخش نوجوان، علی‌اصغر اسپرهم از فارس با قصه «۷۲ روایت» در بخش پدربزرگ و مادربزرگ از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۱۵ به قصه‌گویی می‌پردازند.

برنامه‌های دومین روز جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد

ایمان قاسمی از اصفهان با قصه «جنگ خیبر» در بخش نوجوان، التفات داوودبیگی از زنجان با قصه «دومرول» در بخش بزرگسال، مائده رجب‌زاده از یزد با قصه «دختر ایران زمین» در بخش نوجوان، مژگان صفری از بوشهر با قصه «زال و رودابه» در بخش بزرگسال، محمدطاها ذوالفقاری از قزوین با قصه «رستم و سهراب» در بخش نوجوان از ساعت ۱۷:۴۵ تا ۱۹ به صحنه می‌روند.

در نشست‌های علمی مهدی محمدیان در ساعت ۱۰ صبح در محل دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدان پاکنژاد سخنرانی می‌کند.

نشست جامعه‌شناسی با رویکرد قصه، قصه‌گویی و قصه‌پردازی (شناخت قصه‌های سنتی در حوزه جامعه‌شناسی) با حضور اسدالله شکرانه در ساعت ۱۰:۱۵ برگزار خواهد شد.

نشست جامعه‌شناسی با رویکرد قصه‌گویی (قصه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی– قصه‌درمانی) در ساعت ۱۱ با حضور مرضیه دهقان برگزار خواهد شد.

همچنین جلسه نقد و بررسی آثار بخش ملی، در ساعت ۲۰ با اجرای صادق کیانی‌مقدم در سالن همایش‌های هتل «داد» با حضور وحید خسروی و فاطمه منتظری برگزار خواهد شد.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گوییِ» کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان از ۲۵ دی آغاز شده است و تا بیست‌ونهم همین ماه در شهر یزد ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =