برگزاری جلسه‌ی برنامه ریزی و هماهنگی کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر سیستان و بلوچستان

نشست کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر سیستان و بلوچستان در آستانه‌ی چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اعضا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد

در ابتدای این نشست، مدیرکل کانون استان ضمن خیرمقدم به مهمانان و تبریک چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بحران کرونا همه‌ی ما را، خواسته یا ناخواسته، به سمت استفاده‌ی گسترده از فضای مجازی سوق داد و در نتیجه تعداد بسیار زیادی از مردم در سطح جهان، در حالیکه آشنایی چندانی با این فضا و آسیب‌های آن نداشتند، کاربران این دنیای ناشناخته شدند.

معصومه هادی، در ادامه و در اشاره به چالش‌های پیش روی گروه‌های سنی کودک و نوجوان در استفاده از فضای مجازی عنوان کرد: این این جهان تازه، فضای ذهن، فکر و وقت کودکان، نوجوانان و جوانان را به سفر ناشناخته‌ای، پر از خطر با «ظاهری فریبنده» برد که تا پیش از آن تجربه‌ی چندانی در خصوص آن نداشتند.

وی در این بخش از سخنان خود به عدم برخورد مناسب، از سوی والدین و برخی مسئولان با این چالش اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل روبه‌رویی با این چالش، نبود یک گفتمان سازنده با این نسل‌ها بود زیرا کودکان و نوجوانان وارد بحث‌هایی شده بودند که از سویی، پذیرش آن، از جانب والدین به سادگی امکان‌پذیر نبود و از سوی دیگر برنامه‌ای برای پاسخ مناسب به آن نداشتند.

هادی سپس از ضرورت مطالعه و آموزش، در حوزه‌ی بزرگسالان سخن به میان آورد و حاصل آن را، علاوه بر توانمندی بزرگسالان، افزایش آگاهی فرزندان در شناخت سره از ناسره و کاهش آسیب‌ها دانست.

رییس کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به شرایط حساس جمهوری اسلامی، به بهره‌برداری گسترده‌ی رسانه‌های دشمنان از فضای یاد شده، به اهمیت دوچندان برنامه‌هایی، که برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود، تاکید کرد و گفت: باید به سمتی قدم برداریم که با اجماع نظر، برنامه‌های کاربردی برای مخاطبان برنامه‌ریزی و اجرا کنیم تا خوراک فکری متناسب با ذائقه‌ی آنان را در اختیارشان قرار دهیم.

وی رسیدن به این هدف را در گرو توجه به شرایط روز، ارتباط نزدیک با کودکان و نوجوانان، شناخت سلیقه و دنیای آنان و مشارکت دادنشان در برنامه‌ها دانست و افزود: در این صورت می‌توان به اثرگذاری و موفقیت در اجرای برنامه‌ها امیدوار بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌چنین به بخشی از برنامه‌های متنوع پیشنهادی کانون برای کودکان و نوجوانان، والدین و همکاران اشاره کرد و گفت: یک کار زمانی به ثمر می‌نشیند که تمام ارکانی که با هم همکاری دارند، احساس مسئولیت کنند و ما با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی کانون، آمادگی کامل برای اجرای برنامه‌های مشترک داریم.

هادی در پایان با بیان این نکته که اهمیت برنامه‌ریزی چهل‌وچهار سالگی انقلاب در فهم صحیح  و درک زمان حال جامعه و رهنمودهای مقام عظمای ولایت است، افزود: باید محتوایی  تولید کنیم تا به روشی موثر با جهاد تبیین، در فضای حقیقی و مجازی سبب بالا بردن آگاهی کودکان و نوجوانان شویم و خدمات نظام را معرفی نماییم.

پس از سخنان هادی، نمایندگان اعضای کارگروه، برنامه‌های پیشنهادی خود را ارایه دادند و برای مشارکت در برنامه‌ها اعلام آمادگی کردند.

گفتنی است نمایندگانی از دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، بخش‌های گوناگون آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، هلال احمر  و موسسات مردم نهاد و فعالان حوزه کودک استان، در این جلسه حضور داشتند.

برگزاری جلسه‌ی برنامه ریزی و هماهنگی کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر سیستان و بلوچستان

برگزاری جلسه‌ی برنامه ریزی و هماهنگی کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر سیستان و بلوچستان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =