اجرای ۹۰۰ فعالیت و برنامه متنوع در ایام دهه مبارک فجر در کمیته کودک و نوجوان سیستان و بلوچستان

معصومه هادی: هوشیاری، درک شرایط موجود و رفتار اجتماعی مناسب، از سوی والدین و مسئولان، زمینه‌ساز توفیق در تکلیفی است که مقام معظم رهبری از آن به «جهاد تبیین» یاد کرده‌اند که آگاهی ناشی از آن می‌تواند آسیب‌ها را به حداقل برساند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌های این کمیته را در آستانه‌ی چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشریح کرد.

مدیرکل کانون با تبریک چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در خصوص اهمیت حوزه‌ی کودک و نوجوان در پایدارسازی هویت فرهنگی و انتقال ارزش‌ها در جامعه گفت: اگر مخاطب ما، که تشنه‌ی یادگیری است، از مرجع درست خود «داده‌ها» را دریافت نکند، جایگزین‌های دیگری پیدا خواهد کرد که ممکن است دچار نوعی بیگانگی فرهنگی و هویتی شود و در این مسیر آسیب‌های فراوانی را متحمل شود.

معصومه هادی با تاکید بر نقش بزرگسالان در برون‌رفت از این مشکل، عنوان کرد، هوشیاری، درک شرایط موجود و رفتار اجتماعی مناسب، از سوی والدین و مسئولان، زمینه‌ساز توفیق در تکلیفی است که مقام معظم رهبری از آن به «جهاد تبیین» یاد کرده‌اند و آگاهی ناشی از آن می‌تواند آسیب‌ها را به حداقل برساند.

رییس کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه‌ی فجر استان در ادامه با اشاره به شرایط ویژه‌ی انقلاب و ضرورت توجه خاص به کودکان و نوجوانان، به عنوان آینده سازان ایران، گفت: برنامه‌های متنوعی با محتوای مناسب رسانه‌ای، فکری و عاطفی تدارک دیده شده که در قالب فعالیت‌های هدفمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به مخاطبان ارایه خواهد شد.

وی در بیان رویکردهای اجرای این فعالیت‌ها به «رویکرد گفتمان» اشاره کرد و گفت: بسیاری از ما در اطراف خود نشانه‌های متعددی از غفلت از «گفتمان» مناسب در سطح خانواده و اجتماع را شاهد بوده‌ایم و با آسیب‌های آن آشنا هستیم، به همین منظور در استان این برنامه از سطح همکاران و خانواده‌های آنان در حال اجراست و در ادامه فرصتی تدارک دیده شده که این کار برای همه‌ی کودکان و نوجوانان، که امکان حضور در کنار آنان را داریم، با شروع دهه‌ی فجر اجرا خواهد شد.

استفاده از ظرفیت فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی کانون، دیگر رویکردی بود که هادی در جمع خبرنگاران به آن پرداخت و گفت: ارایه‌ی محتوای درست انقلابی و اسلامی، به ویژه آرمان‌های شهدا، با استفاده از زبان هنر و علم در قالب پویانمایی، نماهنگ‌های کوتاه، سرود، نمایش و... می‌تواند تاثیری عمیق بر کودکان و نوجوانان باقی بگذارد.

مدیرکل کانون در بیان رویکرد سوم عنوان کرد: مشارکت اعضا در همه‌ی برنامه‌ها، از فضاسازی تا اجرا، با راهنمایی و نظارت مربیان، علاوه بر افزایش شور و شوق آنان برای مشارکت در برنامه‌ها، افزایش قدرت تشخیص آنان در یافتن برنامه‌های مفید را در پی خواهد داشت که نتیجه‌ی آنان تقویت قدرت تشخیص آنان خواهد بود.

هادی در ادامه از اجرای بالغ بر ۹۰۰ فعالیت در قالب ۶۰ برنامه‌ی محوری در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و پستی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها، که در طول دهه‌ی فجر در ۳۱ مرکز ثابت و سیار و پستی برای کودکان و نوجوانان استان اجرا می‌شود شامل تولید محتوا، برگزاری جشن‌ها، مسابقه‌ها، مهرواره‌ها و دیگر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی است که با هدف الگوسازی مناسب برای کودکان و نوجوانان و به منظور هدایت آنان در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی طراحی شده، که بخشی از آن هم مربوط به فضای مجازی می‌شود.

آغاز حرکت «پیک امید، شادی و دانش» از شمال استان و امتداد حرکت آن تا جنوب استان، زنگ آزادی، افتتاح نمایشگاه‌های آثار، انتشار فراخوان قصه و روایت‌های مادرانه، جشن‌های طعم شیرین پیروزی، برگزاری کارگاه‌های گوناگون، تولید پادکست، ویژه برنامه‌های «امداد انقلابی» توسط واحد سیار در روستاها و حاشیه‌ی شهرها، برگزاری نشست‌های تخصصی، ویژه برنامه‌ی نوجوان آگاه، همایش کودکان و نوجوانان سایبری و... بخشی از برنامه‌هایی بود که مدیرکل کانون، به آنها اشاره کرد.

هادی هم‌چنین از تدارک ویژه‌برنامه‌هایی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: علاوه بر کارگاه معرفی و ساخت پرچم برای کودکان و نوجوانان و از اجرای همایش کودکان سایبری انقلاب در و اجرای برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری،در مرکز شماره یک کانون پرورش در زاهدان که در مسیر راهپیمایی قرار دارد خبر داد و گفت  شرایطی فراهم شده تا کودکان در کنار مربیان با کسب آموزش همراه با برنامه‌های متنوع لحظه‌های شادی را سپری کنند و والدین با فراغ بال در راهپیمایی شرکت کنند.

گفتنی است در پایان، رییس کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی پاسخگوی خبرنگاران بود.

اجرای ۹۰۰ فعالیت و برنامه متنوع در ایام دهه مبارک فجر در کمیته کودک و نوجوان سیستان و بلوچستان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =