از ظرفیت‌های کانون برای کنشگری اجتماعی در نوجوانان کمک بگیرید

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع همکاران کانون استان البرز بر ضرورت تشکیل حلقه‌های اجتماعی نوجوانان در مراکز کانون و هدایت آنان به سمت کنشگری اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، فرهاد فلاح در حاشیه برگزاری جشنواره قصه‌گویی «البرز قوی» با بیان این مطلب افزود: امروزه شاهد هستیم که برخی خانواده‌ها و اولیای تربیتی، با سیر تربیتی کودکان و نوجوانان آشنا نیستند و همین مورد مشکلاتی را برای بچه‌ها به‌ویژه در دوره‌ نوجوانی ایجاد کرده است و این امر وظیفه شما همکاران کانون را که دغدغه‌ی تربیتی دارید، سنگین‌تر کرده است.

معاون فرهنگی کانون خطاب به همکاران کانون البرز گفت: منتظر نباشید تا کودکان و نوجوانان به شما مراجعه کنند، بلکه شما وقت بگذارید و از طریق بازی و تعامل نیازهای بچه‌ها را بشناسید و با توجه به بافت غیرهمگون و مهاجرپذیر البرز برای این زیست بوم، برنامه‌ریزی ویژه کنید.

از ظرفیت‌های کانون برای کنشگری اجتماعی در نوجوانان کمک بگیرید

فلاح، با ذکر نتایج پژوهش‌هایی که در حوزه‌ خشونت نوجوانان صورت گرفته است، گفت: این نکته که امروزه بچه‌ها در حیاط خلوت رسانه تربیت می‌شوند، نکته مهمی است و باید همکاران و مربیان کانون، با بهره‌گیری از فضا و امکانات، دلسوز بچه‌ها باشند و با تشخیص نیازهای نوجوانان با برنامه‌ریزی درست تربیتی و تشکیل گروه‌ها و حلقه‌های اجتماعی در مراکز کانون به رشد کنشگری اجتماعی در آنان کمک کرده و با همدلی یکدیگر و آموزش تحلیل درست و حل مسئله، نوجوانان را برای نقش آفرینی درست در اجتماع هدایت کنند.

معاون فرهنگی کانون در ادامه‌ این نشست صمیمانه شنونده‌ی دغدغه‌ها و مشکلات همکاران حوزه‌های مختلف بود و ضمن بیان اهتمام مسؤولان ارشد کانون در رفع دغدغه‌ معیشتی همکاران بر استفاده از بسترها و ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و از آنان خواست با خانواده‌ها و اعضا ارتباط موثری را برقرار کنند.

از ظرفیت‌های کانون برای کنشگری اجتماعی در نوجوانان کمک بگیرید

یادآوری می‌شود این اولین سفر معاون فرهنگی جدید کانون به استان‌ها بود که با جشنواره قصه‌گویی «البرز قوی» همزمان شد.

این نشست صمیمانه با حضور وحید کیانی مدیرکل کانون استان خوزستان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =