کد خبر: 322381
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
بازدید 270
پوستر کمیته کودک و نوجوان  گرامی‌داشت دهه فجر گیلان منتشرشد

پوستر کمیته کودک ونوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌وچهارمین فجر شکوه‌مند انقلاب اسلامی در استان گیلان انتشاریافت.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، طراحی  این پوستر که بر اساس شعار محوری فجر چهل و چهارم، «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» صورت‌گرفت را سمانه خانجانی، مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برعهده داشته‌است.

این درحالی‌است که نمادگرایی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌دهنده‌ی هنر ایران اسلامی که ریشه در سُنت‌ها و آداب معنوی دارد، شاخصه این اثر هنری به‌شمارمی‌رود.

برای پس زمینه کار نیز آسمانی با خط‌های مواج و منحنی که حس حرکت و نرمی را القامی‌کند در نظر گرفته‌شده؛ آسمان که در هنر و ادبیات انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان مضمونی دینی و در سمبل‌شناسی، محل تابش نور معنویت و نیز نشانی از عروج و امداد الهی ‌است.

بخش میانی  پوستر به گل لاله، با استفاده از ۴۴ اثر انگشت به رنگ قرمز که ۴۴ سال اقتدار این انقلاب مردمی را به تصویرمی‌کشد، مزین‌است و نماد رشد معنوی و عرفانی و درعین‌حال، سمبل شهیدان والامقام این دیار محسوب‌می‌شود.

در این کار از نمادهایی چون: خورشید، پرنده، پرچم و...نیز استفاده شده که هر یک بیان گر مفهومی در این کار است؛ خورشید نمادی از فلسفه وجودی شهیدان است که همچون خورشیدی تابان، روشنی‌بخش مسیرراه هستند و پرندگان درحال پرواز نیز توانایی به اوج‌رسیدن، آزادی و آزادگی را منتقل‌می‌کنند.

پرچم مقدس جمهوری اسلامی در پوستر کمیته کودک و نوجوان بزرگ‌داشت دهه فجر نیز نقش کلیدی و محوری خود را روایت‌می‌کند و گویای جمع‌آمدن همه سلیقه‌ها، تفکرات و دیدگاه‌ها در لوای پرچم سه رنگ برای صیانت از مرزهای فکری و جغرافیایی ایران اسلامی‌ و خلق حماسه‌های مانا و ماندگار است.

خاطرنشان‌می‌شود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسئولیت کمیته‌ کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌ و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در سال ۱۴۰۱ برعهده‌دارد.

پوستر کمیته کودک و نوجوان  گرامی‌داشت دهه فجر گیلان منتشرشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =