کد خبر: 322449
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
بازدید 183
جشن بزرگ انقلاب در کانون کرمان آغاز شد

دانش‌آموزان شهر کرمان چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشن می‌گیرند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، جشن بزرگ انقلاب از سوی کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

بنابر این خبر، دانش‌آموزان مدارس شهر کرمان هر روز در ایام دهه فجر در دو نوبت مهمان مهربانی کانون پرورش فکری هستند و در ابتدای ورود پرچم‌های سه رنگ ایران آبادانی، صلح، صلابت و پایداری را برایشان زمزمه‌ می‌کنند.

همچنین، بچه‌ها در سالن باران کانون با شادی آهنگ «یار دبستانی من» را فریاد می‌زنند و با همه دبستانی‌های چهل‌و چهار سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران هم‌نوا می‌شوند و تماشاگر نمایش سایه‌ای «قول بچه قورباغه» کاری از مرکز فرهنگی‌هنری شماره پنج شهر کرمان با اقتباس از کتابی به همین نام با مضمون عشق، قول، چرخه حیات، تغییر، مراقبت، قهر و آشتی خواهند بود.

جشن بزرگ انقلاب در کانون کرمان آغاز شد

این در حالی است که، مشاهده و روایت پرده‌های تصویرگری شده از اتفاقات چهار دهه انقلاب اسلامی فعالیت بعدی مهمانان کانون است تا ابتدا قصه تابلوها با نگاه کنجکاو و جستجوگر بچه‌ها دریافت شود و بعد با کمک راویان و با سوال و جواب و گفتگویی هدف‌مند داستان هر پرده بازگو شود و در عمق جان بچه‌ها بنشیند.

پرده‌های تصویرگری شده، رحلت امام خمینی(ره)، شهید مدافع حرم، ترور و شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی، شهید هسته‌ای، آزادسازی خرمشهر، شهید باهنر، بازگشت آزادگان به میهن، حمله موشکی به عین‌الاسد، عفاف و حجاب، حادثه تروریستی شاهچراغ و راهپیمایی‌های سال ۵۷ را روایت می‌کنند.

جشن بزرگ انقلاب در کانون کرمان آغاز شد

ایستگاه کاردستی مقصد بعدی کانون‌گردی دانش‌آموزان در دهه فجر است و آن‌جا با اشتیاق دور میزهای گرد جمع می‌شوند، با لمس و به کارگیری مقواهای رنگی در حالی که صبر و همکاری و همدلی را تمرین می‌کنند، به صورت گروهی یک اثر هنری می‌سازند و از جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران به یادگار می‌برند.

جشن بزرگ انقلاب در کانون کرمان آغاز شد

روزانه ۴۰۰ دانش‌آموز و در مجموع ۳۶۰۰ دانش‌آموز در گروه سنی نوخوان، نونهال، نونگاه و نوجوان در جشن بزرگ انقلاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه فجر ۱۴۰۱ شرکت می‌کنند و در کنار کارشناسان اداره‌کل مربیان پنج مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهر کرمان هم در ایجاد روزهای خاطره‌انگیز و پرنشاط برای بچه‌ها سهیم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =