دومین جشنواره آیین پیش بهاری "ناقالدی"کانون استان مرکزی

دومین جشنواره آیین پیش بهاری "ناقالدی" در هجدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ در کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان مرکزی ، شهر داودآباد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی؛ به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با ایام دهه فجر دومین جشنواره آیین پیش بهاری "ناقالدی" در هجدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همکاران اداره کل و مربیان مرکز فرهنگی هنری داودآباد  و ایرانشاهی شهردار داود آباد در  مرکز فرهنگی هنری داودآباد درفضای باز ،میدان اصلی شهر با همکاری شهرداری این شهر برگزار گردید.

ناقالدی یک جشن سنتی بوده که سالیان سال در اراک و روستاها همیشه دهم بهمن که درواقع چهل روز از زمستان می گذشته برگزار می شده، این جشن وبرنامه های دیگر که در راستای شناخت فرهنگ بومی منطقه وآیین های آن بود بسیار مورد استقبال اهالی قرارگرفت. از جمله برنامه های این جشن شادپیمایی  با حضور عروسکهای غول پیکر (دارا و سارا) که لحظات شاد و مفرحی را برای عموم رقم زدن و مورد استقبال بی نظیر کودکان نوجوانان قرارگرفت.

اجراهای نمایش های ناقالدی . رشکی و ماسی و نمایش عروسکی از جمله نمایشهای که در این مراسم اجرا شد همگی مورد استقبال قر گرفت .

قصه گویی "آبگوشت غاز" فریده محمودی مربی مسوول و برگزیده جشنواره های بین المللی قصه گویی از استان مرکزی با لهجه در این مراسم تماشاگران به وجد آورد.

همچنین  در این مراسم، آیین رونمایی از عروسک ناقالدی برگزارشد و بعداز رونمایی عروسکها ناقالدی در بین مهمانان توزیع شد .

و درپایان ازتمام گروه ها شرکت کننده در مراسم تقدیرشد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =