ارائه اثر منتخب اقدام پژوهی مربی کانون خوزستان در نشست علمی_ ترویجی کشوری

اثر منتخب اقدام پژوهی نعیمه عامری فلیحی، مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ملاثانی در نشست علمی_ترویجی کشوری ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، اثر منتخب اقدام پژوهی نعیمه عامری فلیحی با عنوان "چگونه توانستم انگیزه نوشتن خلاق را در اعضای نونگاه دختر مرکز فرهنگی هنری ملاثانی افزایش دهم؟" در نشست علمی_ترویجی کشوری صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده در سطح کشور ارائه شد.

نعیمه عامری فلیحی اقدام پژوهی خود را با مطرح نمودن دستیابی به یک هدف کلی و چهار هدف جزئی ارائه داد.

ارائه اثر منتخب اقدام پژوهی مربی کانون خوزستان در نشست علمی_ ترویجی کشوری

ارائه اثر منتخب اقدام پژوهی مربی کانون خوزستان در نشست علمی_ ترویجی کشوری

علاقه‌مندی اعضای نونگاه مرکز فرهنگی هنری ملاثانی به نوشتن خلاق، هدف کلی و ترغیب اعضای نونگاه دختر به حضور مستمر در مرکز، تشویق اعضا به نوشتن خلاق و فعالیت‌های ادبی، کیفیت‌بخشی به کارگاه‌های ادبی همچون قصه‌گویی، شعرسرایی، داستان‌نویسی و ...، از جمله فعالیت‌های معرفی شده جهت بالا بردن انگیزه نوشتن ادبی در اعضا معرفی شد.

وی از جمله راه‌حل‌های بکار گرفته شده در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده را؛ نوشتن اثر ادبی والدین در حضور اعضا، مشارکت بیشتر اعضا در فعالیت‌های مرکز ، ارائه بحث آزاد ادبی، اعلام نمودن یک‌زمان مشخص برای نوشتن خلاق و شعرخوانی با استفاده از شعرها و قصه‌های مورد علاقه اعضا به صورت گروهی عنوان کرد.

 این پژوهشگر خوزستانی پس از پایش و بررسی راه‌حل‌های انجام شده، بیشترین اثرگذاری در رسیدن به اهداف اعلام شده را "قصه‌گویی" و کمترین بازدهی را "ارائه بحث آزاد ادبی" اعلام کرد و افزود؛ مربیان با استفاده از شیوه‌های نوین فنون نوشتن خلاق، می‌توانند گام‌های مؤثری در نهادینه کردن نوشتن ادبی در اعضای مراکز بردارند.

اثر منتخب اقدام پژوهی نعیمه عامری فلیحی با عنوان "چگونه توانستم انگیزه نوشتن خلاق را در اعضای نونگاه دختر مرکز فرهنگی هنری ملاثانی افزایش دهم؟" از سوی داور مهناز عرب،مدرس و داور آثار پژوهشی، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ارائه اثر منتخب اقدام پژوهی مربی کانون خوزستان در نشست علمی_ ترویجی کشوری

یادآور می‌شود؛ کانون خوزستان در سال جاری با حضور در چهاردهمین ویژه برنامه هفته پژوهش، موفق به کسب مقام اول در بخش پایان‌نامه، مقام سوم در بخش جستارنویسی و یک اثر شایسته تقدیر در بخش پژوهش اعضا، به عنوان استانی همواره فعال در این عرصه از فعالیت‌های علمی، خوش درخشید.

همچنین در چهاردهمین ویژه برنامه هفته پژوهش نیز ۱۰ اثر اقدام پژوهی از جمله اثر ارائه شده نعیمه عامری فلیحی ارسال شد که این آثار در نشست‌های علمی _ ترویجی کشوری ارائه خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =