درخشش عضو مرکز شماره ۵ کانون پرورش فکری استان قم در مهرواره ملی "گنبد کبوتران"

فاطمه کدخداقلی عضو نوجوان فعال کانون پرورش فکری قم به عنوان برگزیده بخش داستانک در مهرواره ملی گنبد کبوتران شناخته شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری استان قم، مهرواره «گنبد کبوتران» و «نامه‌ مهر» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام در مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجه‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان‌رضوی، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌رضوی، مرتضی سعیدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، مجید عسکری مدیر حوزه هنری خراسان‌رضوی، سیدجلیل بامشکی معاونت زیارت سازمان فرهنگی شهرداری مشهد و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین پایانی مهروانه «نامه مهر» با قدردانی از برگزار کنندگان این مهرواره گفت: کانون با قدمت حدود ۶۰ ساله خود از فعالیت‌های متنوعی برخوردار است که از جمله آنها بخش مکاتبه‌ای است که نوجوانان از سراسر کشور به صورت مکاتبه‌ای با کانون مرتبط می‌شوند و آثار آنها از طریق مربیان ادبی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و به صورت دستخط و دست نوشته پاسخ نوجوانان داده می‌شود.

فرهاد فلاح افزود: این سبک کار در دنیا نمونه مشابه ندارد که به صورت دست‌نویس و دست‌خط تعاملی بین مربی و متربی ایجاد شود و این مهرواره نیز جلوه‌ای از همین سبک مکاتبه‌ای است.

وی ضمن تبیین اهمیت ارتقای توانمندی‌های ادبی نوجوانان خاطرنشان کرد: توانمندی در نگارش در واقع فراهم‌سازی ظرف انتقال محتواست اما این‌که چه محتوایی قرار است در این ظرف توانمندی قرار بگیرد اهمیت بسیار زیادی دارد و این مهرواره زمینه معطر شدن این توانمندی‌ها با معارف رضوی را فراهم کرده است.

فلاح بر توجه به نواندیشی و نونگاهی و ایجاد زاویه دیدهای جدید در انتقال مفاهیم دینی از طریق ظرفیت‌های ادبی ابراز داشت: کبوتر اولین عنصری است که کودکان در حرم رضوی با آن آشنا می‌شوند همین زاویه دید می‌تواند در تولید محتوا و نگارش‌های ادبی مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیز ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان و قدردانی از برگزیدگان گفت: بخش مکاتبه‌ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از ارزشمندترین بخش‌های کانون در حوزه ادبیات کودک است و این بخش در سالیان گذشته همیشه در ادبیات کشور درخشیده است، این مهرواره و این اتفاق با همت و همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) صورت گرفت.

ابراهیم زره‌ساز با اعلام نظر داوران مبنی بر سخت بودن مرز انتخاب آثار برگزیده افزود: به مدد و همکاری کودکان و نوجوانان سراسر کشور بیش از ۳هزار ۳۰۰ اثر در دبیرخانه مهرواره به ثبت رسید نامه‌هایی که با ادبیات بسیار خلاقانه و دلی نگاشته شده است، از داوران جشنواره کلر ژوبرت، فرزانه رحمانی، مجید قیصری، ساسان ناطق و حسین‌ عباس‌زاده که بیش از ۳هزار اثر را داوری کردند، قدردانی می‌کنم.

وی با تشکر از همه سازمان‌هایی که در این مهرواره همکاری کردند از جمله آستان قدس رضوی، استانداری خراسان‌رضوی و شهرداری مشهد ادامه داد: در حوزه نامه مهر دو بخش کودکان ۷ تا ۱۲ سال و نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ سال همچنین در حوزه گنبد کبوتران دو بخش نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال و بزرگسالان بزرگتر از ۱۸ سال شرکت کردند.

در حوزه «نامه‌ مهر» از ۳هزار و ۱۸ اثر دریافت شده در دبیرخانه مهرواره با نظر داوران، یاسین علی‌بیگی از چهارمحال و بختیاری، امیرعلی لشکری از بوشهر، سپیده بحرودی از تهران، زهرا فریدونی از کهگیلویه و بویراحمد و بیتا ادیبان از مازندران به عنوان برگزیدگان بخش کودک و نگین قیطانی از لرستان، رویا نجفی‌نژاد از چهارمحال و بختیاری، هستی براکت از آذربایجان غربی، نازنین‌زهرا خیرآبادی و امیرحسین مقبلی در بخش نوجوان معرفی و از آنها قدردانی شد.

همچنین در حوزه «داستانک» از مجموع ۳۱۰ اثر، فاطمه کدخداقلی از قم، سونیا هاشمی از چهارمحال و بختیاری، بهار بهلول از خراسان‌رضوی و حلما غنی‌آبادی از خراسان‌رضوی در بخش نوجوان و معصومه کریمی از همدان، شیما شهیدزاده از کرمان، مطهره بوالحسنی از تهران و مرضیه ساقی از خراسان‌رضوی در بخش بزرگسال به عنوان برگزیده معرفی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =