دوسالانه هنرهای تجسمی به ارتقا مربیان کمک می‌کند

داور بخش نقاشی هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی معتقد است برگزاری این رویداد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پیشرفت این هنر کمک می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نادر موسوی‌فاطمی درباره آثار ارسال شده به دبیرخانه این رویداد هنری در بخش نقاشی گفت: آثار از لحاظ کیفیت متوسط رو به عالی بود اما خیلی نوگرا نبود. از نظر کمی هم تعداد آثار باتوجه به تعداد مربیان نقاشی کمتر بود. در یک جمع‌بندی می‌توان گفت آثار خوب بود اما فوق‌العاده نه.

موسوی‌فاطمی بیان کرد: برگزاری دوسالانه هنرهای تجسمی در کانون پرورش فکری به‌عنوان یک نهاد فرهنگی به پیشرفت این هنر کمک می‌کند و می‌تواند کارگشا و راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: مربیان و کارشناسان هنری منشا آموزش هنر هستند بنابراین لازم است بعد هنرمندی خود را پرورش دهند. رویداد هنرهای تجسمی این فضا را فراهم می‌کند تا مربیان فعال بمانند و به‌روز باشند و در عین حال از جریان‌های هنری معاصر و جهان مطلع شوند.

داور بخش نقاشی هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی ادامه داد: مربیان که در تعریف سازمانی تحت حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند لازم است بتوانند در یک جایی خودشان را ابراز کنند و دوسالانه هنرهای تجسمی این فرصت را دراختیارشان قرار می‌دهد.

دوسالانه هنرهای تجسمی به ارتقا مربیان کمک می‌کند

وی با بیان اینکه دوسالانه ملی هنرهای تجسمی می‌تواند به ارتقا مربیان کمک کند تا با آمادگی بیشتری در کلاس‌ها شرکت کنند، اظهار کرد: مربیان همانطور که آموزش‌های ضمن خدمت می‌بینند یکی از مباحث آموزش ضمن خدمت‌شان آشنایی با رویکردهای هنر معاصر باشد.

موسوی‌فاطمی در پایان گفت: لازم است از طرف کانون پرورش فکری از شرکت‌کنندگان در این رویداد قدردانی شایسته‌ای به‌عمل آید و علاوه بر جوایزی که برای برگزیدگان درنظر گرفته می‌شود از آثاری که برگزیده نشدند نمایشگاهی برگزار شود. در واقع از طرف مسئولان پشتوانه‌های تشویقی برای حضور فعال‌ مربیان درنظر گرفته شود.

شایان ذکر است هیأت داوران رشته نقاشی شامل نادر موسوی‌فاطمی، مسعود مجاوری و کوروش وفاداری پس از ارزیابی ۱۰۶ اثر رسیده به دبیرخانه، شش اثر را برگزیده و ۴ اثر را شایسته قدردانی شناختند.

فراخوان هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی ویژه‌ی همکاران کانون، مهر ۱۴۰۱ از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری منتشر شد.

این دوسالانه با هدف فراهم آوردن زمینه‌ ارتقای مهارت و توانمندی، شکوفایی خلاقیت‌های هنری همکاران و تشویق و انگیزه‌بخشی به همکاران با موضوع «زندگی جاری‌ست...» در پنج رشته نقاشی، خوشنویسی، سفالگری و مجسمه‌سازی، عکاسی و هنرهای بومی و سنتی (عروسک‌ها و صنایع دستی) برگزار شده است.

مراسم قدردانی از برگزیدگان و گشایش نمایشگاه آثار منتخب این رویداد هنری، به‌زودی به صورت حضوری در تهران برگزار خواهد شد.

دوسالانه هنرهای تجسمی به ارتقا مربیان کمک می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =