برگزیدگان هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون اعلام شد

برگزیدگان و شایستگان قدردانی هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، فراخوان هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی ویژه‌ی همکاران کانون، مهر ۱۴۰۱ از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری منتشر شد.

این دوسالانه با هدف فراهم آوردن زمینه‌ ارتقای مهارت و توانمندی، شکوفایی خلاقیت‌های هنری همکاران و تشویق و انگیزه‌بخشی به همکاران با موضوع «زندگی جاری‌ست...» در پنج رشته نقاشی، خوشنویسی، سفالگری و مجسمه‌سازی، عکاسی و هنرهای بومی و سنتی (عروسک‌ها و صنایع دستی) برگزار شد.

بر همین اساس از میان ۶۵۱ اثر رسیده به دبیرخانه این رویداد، هیئت داوران در مجموعِ پنج رشته (شش بخش)، ۳۹ اثر را برگزیده و ۳۳ اثر را شایسته قدردانی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، هیأت داوران رشته «نقاشی» شامل نادر موسوی‌فاطمی، مسعود مجاوری و کوروش وفاداری پس از ارزیابی ۱۰۶ اثر رسیده به دبیرخانه، شش اثر را برگزیده و ۴ اثر را شایسته قدردانی شناختند.

هیأت داوران رشته «سفال‌گری و مجسمه‌سازی» تشکیل‌شده از عبدالعظیم آذرخیل، عباس مجیدی و زهرا رسول‌زاده ۱۰۰ اثر رسیده را ارزیابی کردند و ۶ اثر را به عنوان برگزیده و ۸ اثر را به عنوان شایسته قدردانی معرفی کردند.

در رشته «عکاسی» نیز هیأت داوران شامل فریدون قربانی، مجید مردانیان و سمیرا صحرانورد از میان ۲۳۳ اثر رسیده به دبیرخانه این رویداد هنری، ۶ اثر را برگزیده و ۶ اثر را شایسته قدردانی اعلام کردند.

در بخش خوشنویسی نیز ۶۷ اثر به دبیرخانه رسید که هیأت داوران این رشته شامل علیرضا وکیلی‌ورجوی، یونس پناهی و عطیه رستمی‌زاده  ۶ اثر را برگزیده و ۳ اثر را شایسته قدردانی شناختند.

هیأت داوران رشته «هنرهای بومی و سنتی» متشکل از هدی محسنی، فاطمه میرمحمدصادقی و آذر مشهدی ۸۵ اثر رسیده به دبیرخانه هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی در بخش صنایع دستی را ارزیابی کرد و در پایان ۷ اثر برگزیده و ۵ اثر شایسته قدردانی شناخته شد.

بر اساس این خبر، همین هیأت داوران در بخش عروسک‌ها از میان ۶۰ اثر رسیده به دبیرخانه ۸ اثر را به عنوان برگزیده و ۷ اثر را به عنوان شایسته قدردانی معرفی کرد.

دوسالانه هنرهای تجسمی در دو بخش مجزا برای دو گروه از علاقه‌مندان برگزار شد؛ گروه اول مربیان و کارشناسان هنری کانون در استان‌ها و گروه دوم سایر کارکنان کانون بودند.

یادآوری می‌شود مراسم قدردانی از برگزیدگان و گشایش نمایشگاه آثار منتخب این رویداد هنری، هفته اول اسفند ۱۴۰۱ به صورت حضوری در تهران برگزار خواهد شد.

برگزیدگان و شایستگان قدردانی هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =