کد خبر: 323410
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
شورای عالی کتابخانه‌های سیار کشور تشکیل می‌شود

نشست هم‌اندیشی معاون فرهنگی کانون با مربیان مراکز سیار روستایی و شهری کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری در این نشست که به‌صورت مجازی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و هم‌اندیشی با مربیان کانون در مراکز روستایی سراسر کشور از فعالیت‌های مربیان قدردانی کرد.

فلاح با یادکردن از شهید قاسم سلیمانی گفت: او جان خود را در راه خدمت به مردم قرار داد. یکی از کارهایی هم که شما انجام می‌دهید خدماتی است که بدون اینکه کسی ببیند و یا از شما یاد کند انجام می‌شود و در آینده این کودکان و نوجوانان به افراد موثر در کشور تبدیل خواهند شد. کار شما کاری انبیاگونه است.

وی اظهار کرد: مجموعه‌های سیار در ایران از مجموعه‌های بی‌نظیر در دنیاست. تلاش می‌کنیم نسبت به این مراکز اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.فلاح در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیشنهاد کرد کمیته یا شورایی تخصصی در کانون با حضور نمایندگان مربیان این مراکز برای بیان و بررسی مسائل و مشکلات و پیداکردن راهکاری برای بهبود شرایط کتابخانه‌های سیار تشکیل شود.

معاون فرهنگی کانون خطاب به مربیان مراکز سیار بیان کرد: برای ایده‌پردازی کتابخانه‌های سیار کمک کنید. چون شما شبانه‌روز درگیر این فضا بودید حتما ایده‌های جدید خواهید داشت.

فلاح در پایان گفت: از صحبت‌های شما و بیان مشکلات، انگیزه بیشتر برای پیگیری بهتر کارها پیدا می‌کنم.

همچنین در ابتدای این جلسه صادق کیانی‌مقدم کارشناس فرهنگی کانون به ارائه آماری از وضعیت مراکز سیار کانون پرورش فکری پرداخت و بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجموع ۱۸۰ مرکز سیار روستایی در کشور دارد که از این تعداد ۱۴۵مورد فعال هستند. در میان ۱۴۵ مرکز سیار هم ۱۲۵ مرکز سیار روستایی و ۲۰ مرکز شهری درحال خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان هستند.

وی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های کانون پرورش فکری رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار است. در همین راستا مراکز سیار به مناطق کم‌برخورداری می‌روند که هیچگونه دسترسی به خدمات فرهنگی ندارند.

کیانی‌مقدم گفت: مراکز سیار جزو نشان‌های کانون پرورش فکری محسوب می‌شوند و در این مراکز مربیان با عشق به روستاها می‌روند و فعالیت می‌کنند.

وی سپس با بیان اینکه در این مسیر مشکلاتی هم وجود دارد به تعدادی از مسائل و مشکلات مراکز سیار اشاره کرد. در ادامه مربیان تعدادی از استان‌ها صحبت کردند و به بیان مسائل مربوط به مراکز سیار کانون پرداختند. مشکلات رفت و آمد به مناطق، تبدیل وضعیت، حقوق و مزایا و اضافه کار مربیان و... از جمله موضوع‌هایی بود که مربیان مراکز سیار به آن اشاره داشتند.

نشست هم‌اندیشی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مربیان مراکز سیار (روستایی و شهری) ظهر روز دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ به‌صورت مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =