ارائه خدمات فرهنگی، هنری به زائران نوروزی در مبادی ورودی مشهد

کانون پرورش فکری خراسان رضوی در محورهای ورودی به شهر بهشت در تعطیلات نوروزی به زائران کودک و نوجوان خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی ۹ ایستگاه نوروزی کانون در مسیرهای ورودی مشهد جهت ارائه خدمات فرهنگی به زائران و مجاوران در ایام نوروز آغاز به کار کرد.

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون با اشاره به حضور کانون پرورش در ایستگاه‌های نوروزی گفت: امسال نیز همچون سنوات گذشته کانون پرورش فکری به‌عنوان متولی ارائه خدمات فرهنگی به مخاطب کودک و نوجوان در مسیر حرکت زائران به سمت مشهد مقدس در ۹ ایستگاه حضور دارد و به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های کانونی می‌پردازد.

مدیر کل کانون با اشاره به حضور مربیان توانمند کانون در ایستگاه‌ها گفت: هدف از استقرار این ایستگاه‌ها ایجاد خاطرهٔ خوش و ماندگار برای کودک و نوجوان زائر است. به همین منظور برنامه‌هایی تدارک‌دیده‌شده است تا این مهم را محقق سازد.

وی با تاکید بر لزوم احیای هویت ایرانی‌اسلامی گفت: این برنامه‌ها باهدف ترویج فرهنگ زیارت برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است. فرهنگ زیارت بخشی از هویت ایرانی‌اسلامی ماست که قدمتی دیرینه دارد و ضروری است نسل امروز آن را بشناسد و در پاسداری آن بکوشد.

زره‌ساز با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، ادبی و هنری با موضوع زیارت به فراخوان «در مسیر آفتاب» در سامانه شاد اشاره کرد و این برنامه را فرصت خوبی برای به اشتراک گذاشتن لحظات خوب زیارت از طریق عکس، ویدئو، نوشتن خاطرات و ... توسط کودکان و نوجوانان زائر دانست.

لازم به ذکر است این ایستگاه‌ها از تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در  پایانه مسافربری امام رضا (علیه‌السلام)، راه‌آهن، ورودی چناران به مشهد، ورودی نیشابور به مشهد و ورودی شهرستان‌های سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =