بررسی اثر اقدام‌پژوهی مربیان در کانون سمنان

اعضای نهاد اقدام‌پژوهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نقد و بررسی اثر اقدام‌پژوهی مربیان و بیان راهکارهای مناسب برای اجرای آن پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، شهناز دامغانیان کارشناس آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری نخستین جلسه‌ی اعضای نهاد اقدام‌پژوهی استان بعد از هفته‌ی پژوهش، پیش از ظهر یک‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱، خبر داد و گفت: با ارسال پروپوزال مربیان اقدام‌پژوه مراکز، جلسه‌ی بررسی آثار مربیان با تحلیل بخش توصیف وضعیت موجود و بیان مسأله در  اثر اقدام‌پژوهی یوسف پیوندی مربی مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی کانون سرخه آغاز شد.

بررسی اثر اقدام‌پژوهی مربیان در کانون سمنان

دامغانیان هدف از اقدام‌پژوهی را استفاده از روش‌­های علمی و خلاقانه برای حل مسائل و بهبود وضعیت موجود، عنوان و اظهار کرد: طرح توسعه‌ی اقدام‌پژوهی به‌منظور تحقق راهبردهای ۱ و ۱۰ سند چشم‌انداز ۱۰ ساله و هدف ۵۶ برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی کانون پیشنهاد شده که در آن به توسعه‌ی فرهنگ پژوهش در برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و پژوهش‌محوری تمام برنامه‌ها تأکید شده است.

وی در پایان یادآور شد: اقدام‌پژوهی یکی از روش‌­های تحقیق توصیفی است که در بیش‌تر علوم قابلیت کاربرد دارد و استفاده از روش علمی در اقدام‌پژوهی یکی از جنبه‌­های بسیار با اهمیت آن است و به‌همین دلیل از این روش برای حل بسیاری از مسائل آموزشی، خدمات، صنعت و... استفاده می­‌شود.

گفتنی است، اقدام‌پژوهی فعالیتی منظم و علمی مبتنی بر روش حل مساله است که اقدام‌کننده در محیط کاری خود با روش ابتکاری و خلاق برای تبدیل وضع موجود(وضع نامطلوب) به وضع مطلوب اقدام می­کند و اقدام‌پژوهی فرایندی است که در طی آن اقدام‌پژوهان فعالیت خود را به‌طور نظام­مند، با دقت و با بهره­‌گیری از فنون پژوهشی، مورد بررسی قرار می­‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =