ساخت عروسک های نمایشی با استفاده ازدور ریختنی ها در کانون لرستان

پنجمین کارگاه های مجازی انجمن های قصه گویی و نمایش عروسکی باحضور رابطین و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ پنجمین کارگاه آموزش قصه گویی و نمایش عروسکی ویژه رابطین و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با تدریس گلشن حسنوند مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 3 خرم آباد و مربی قصه گویی بین المللی و کارگردان تئاتر برگزار شد.
دراین کارگاه ها مربیان شرکت کنندگان در کارگاه قصه گویی با موضوع: «خروج از قصه و پایان بندی» و در کارگاه نمایش عروسکی باموضوع: «ساخت عروسک های نمایشی با استفاده ازدور ریختنی ها » بیشتر آشنا شدند.
براساس این گزارش: درکارگاه قصه گویی گلشن حسنوند با موضوع «خروج از قصه و پایان بندی» به چگونگی پایان بندی و خروج قصه پرداخت.
حسنوند نحوه ورود به قصه و ارتباط دادن آن به پایان قصه اشاره کرد و در ادامه با توجه به پرسش های قصه گویان، نحوه اجرای قصه گو در اوج داستان، گره گشایی و... با استفاده از زبان بدن، بیان و ممیک چهره توضیح داد و چند مثال عینی با مشارکت مخاطبین اجرا شد.
دربخش بعدی مدرس این کارگاه آموزشی گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار، و تاکید مدیر کل کانون استان لرستان به توجه همگان نسبت به مراقبت از طبیعت در تفریحات نوروزی،  این کارگاه با موضوع ساخت عروسکهای نمایشی با استفاده از دور ریختنی ها برگزار شد.
حسنوند در ابتدا عروسکهای مختلف حیوانات با تکنیک فک زن را آموزش داد و سپس چند نوع عروسک «باتومی» با استفاده از تخم مرغ های پلاستیکی متناسب با سفره هفت سین آموزش داده شد.
در ادامه این کارگاه نحوه ساخت چند مدل عروسک متحرک با استفاده از لیوان و بشقاب یک بار مصرف تشریح و نمونه های عروسکهای ساخته شده توسط همکاران در گروه انجمن نمایش توسط همکاران شرکت کننده در کارگاه به نمایش درآمد.
این کارگاه آموزشی با طرح سوالاتی از طرف همکاران و پاسخ از سوی مدرس کارکاه و تبادل نظر و بیان تجربیات شرکت کنندگان به پایان رسید.

 

ساخت عروسک های نمایشی با استفاده ازدور ریختنی ها در کانون لرستان

ساخت عروسک های نمایشی با استفاده ازدور ریختنی ها در کانون لرستان

ساخت عروسک های نمایشی با استفاده ازدور ریختنی ها در کانون لرستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =