آیین رونمایی و معرفی از کتاب "قصه،بازی،نمایش" در کانون خوزستان برگزار شد

از کتاب "قصه،بازی،نمایش" با حضور نویسندگان اثر علی خانجانی،بهنوش بساک کاظمی و طاهره گرمسیری، رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان،آیین رونمایی از کتاب "قصه،بازی،نمایش" با حضور وحید کیانی، مدیر کل کانون استان، نویسندگان اثر علی خانجانی،بهنوش بساک کاظمی و طاهره گرمسیری و جمعی از مسئولان استانی و اهالی هنر ، دوشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱ با همکاری حوزه‌ی هنری استان در سالن آمفی تئاتر کانون شماره یک اهواز برگزار شد.

 وحید کیانی ضمن ابراز خرسندی از توجه نویسندگان به حوزه کودک و نوجوان گفت: "قصه" یکی از مهم ترین ساحت های عرصه فرهنگ است که بیان کننده روایات تاریخی و تمدن ایرانی است.

وی با اشاره به اهمیت قصه به عنوان ابزاری برای انتقال مفاهیم دینی،اخلاقی، تاریخی تمدنی و انسانی کشور، بر ضرورت تقویت این هنر ارزشمند تاکید کرد.

در ادامه علی خانجانی هدف از تالیف کتاب "قصه،بازی،نمایش" را، پاسداری از قصه های مرز و بوم ایران دانست و آن را کتابی در راستای پیرا قصه گویی معرفی کرد.

آیین رونمایی و معرفی از کتاب "قصه،بازی،نمایش" در کانون خوزستان برگزار شد

ایشان افزود؛ قصه های هر کشور علاوه بر کارکردهای تربیتی و آموزشی، سرمایه های اصلی آن سرزمین محسوب می شود و بر ماست که با بازگو کردن این هنر در جمع خانواده ها، بر حفظ و گسترش این هنر کوشا باشیم.

وی "قصه" را محور اصلی فعالیت های مرتبط با ادبیات داستانی عنوان کرد و افزود؛ با تقویت این محور می توان شاهد ارائه فعالیت هایی در زمینه های مختلف هنری همچون پویانمایی،فیلم سازی،موسیقی و...  با کیفیت بالا بود.

در ادامه بهنوش بساک کاظمی طراح بازی های کتاب "قصه،بازی،نمایش" گفت:در طراحی بازی‌ها تلاش شده است بازی‌ها با یکی از شاکله‌های قصه مثل موضوع، شخصیت، درون مایه یا پیام برخاسته از آن‌ها ارتباط داشته باشد.

او با بیان اهداف طراحی بازی های کتاب ،به بخشی از آن ها از جمله، بازی‌های قدرتی، مهارتی، فکری، کلامی، هیجانی و بخت آزمایی اشاره کرد.

بساک کاظمی کتاب "قصه، بازی، نمایش" را مجموعه ای از قصه‌های معروف ادبیات شفاهی ایران زمین با سه رویکرد روایت، بازی و نمایش معرفی کرد و آن را به مربیان و اولیای تربیتی پیشنهاد داد.

طاهره گرمسیری نمایشنامه نویس کتاب "قصه،بازی،نمایش"، نمایش را یکی از موثرترین راه های انتقال مفاهیم آموزشی دانست و عنوان کرد؛ در نمایش مخاطب هم قصه را می بیند و هم می شنود.

وی در ادامه افزود؛ کودکان بعد از شنیدن هر قصه علاقمند به انجام بازی هستند که در این کتاب با بازی های طراحی شده به مهمترین مهارتهای مختلف از جمله برقراری ارتباط مثبت، کنترل هیجانات و تاب آوری و... توجه ویژه شده است.

مجموعه کتاب "قصه، بازی، نمایش" با ۲۳۲صفحه با قطع رقعی از انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =