کد خبر: 324024
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴
بازدید 317
حاجی فیروز در گردهمایی کارشناسان و مربیان مسئول مراکز قم

آخرین جلسه ماهیانه کارشناسان و مسئولین مراکز کانون استان در سال ۱۴۰۱ روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه در مرکز شماره ۶ برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، آخرین جلسه ماهیانه کارشناسان و مربیان مسئول فرهنگی مراکز کانون استان در سال ۱۴۰۱ روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه در مرکز شماره ۶ برگزار شد. 

در این نشست محمد غفاری مدیرکل استان ضمن تشکر و قدردانی از همراهی همکاران در برپایی جشن بزرگ نیمه شعبان در مراکز استان و همراهی با تماشاخانه سیار و غرفه فرهنگی کانون در مسجد مقدس جمکران، بر لزوم حضور پررنگ و ایفای نقش کانون در مناسبت‌های دینی مذهبی در سطح استان تاکید کرد. 

وی از برپایی غرفه فرهنگی کانون در مسجد جمکران هر سه‌شنبه  به مدت ۵۰ هفته خبر داد و از حاضرین خواست برای یک حضور پررنگ و اثرگذار با همراهی و ایفای نقش اعضای ارشد مراکز برنامه‌ریزی کنند. بدین ترتیب هر هفته یکی از مراکز فرهنگی هنری کانون استان، مسئول اجرایی فعالیت‌های غرفه فرهنگی کانون در عمود ۱۰۲ مسجد جمکران خواهد بود. 

 غفاری همچنین مژده داد که تجهیز سالن آمفی‌تئاتر مرکز شماره ۹ مراحل پایانی خود را طی می‌کند و برنامه‌های بسیارخوبی برای تجهیز و تعمیر مراکز در پیش‌ است. 

حضور حاجی فیروز در گردهمایی کارشناسان و مربیان مسئول مراکز قم

در ادامه شیرین دادخواه کارشناس فرهنگی کانون استان نکاتی را در خصوص ارزشیابی عملکرد مربیان بیان کرد و حاضران به بحث و تبادل نظر درباره نحوه ارزشیابی پرداختند. 

فاطمه بهرامی مقدم کارشناس فناوری اطلاعات و سرپرست روابط عمومی کانون استان نیز از مسئولین مراکز خواست یک عضو نوجوان دختر و یک عضو نوجوان پسر از هر مرکز را به عنوان خبرنگار افتخاری و رابط روابط عمومی معرفی کنند. وی افزود: قصد داریم برای رابطین نوجوان آموزش‌هایی در حوزه تولید محتوا برگزار کنیم و امید داریم تعامل و هم‌افزایی و بهره‌گیری از ذوق و سلیقه مخاطبان اصلی‌ کانون موجب انعکاس هرچه‌ بهتر فعالیت‌های مراکز شود. 

در پایان این نشست نیز از برگزیدگان فراخوان‌های مختلف استانی و کشوری و همکارانی که در اجرای ویژه برنامه‌های استانی همراهی و تلاش موثری داشتند تقدیر شد. 

حضور حاجی فیروز در گردهمایی کارشناسان و مربیان مسئول مراکز قم

اما صدای قاشق‌های که به قابلمه می‌خوردند سکوت جلسه را شکست. 

حاشیه جلسه پایان سال مسئولین مراکز قم که روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه برگزار شد، از اصل آن جذاب‌تر شد و این نشست را به یک روز به یادماندنی برای همکاران استان قم تبدیل کرد. 

حاضران مشغول بحث و گفتگو بودند که سکوت جلسه با صدای قاشق‌هایی که به قابلمه می‌خوردند شکسته شد و وقتی سر برگرداندند، چادر گل‌گلی‌هایی را دیدند که آیین قاشق‌زنی را زنده می‌کنند. هنوز از حیرت و شادی حاضران از این غافلگیری کم نشده بود که حاجی فیروز دایره به دست با چهره سیاه و جامه سرخ به جمع قاشق زنان پیوست و آواز  "حاجی فیروزه سالی یک روزه" در صدای قابلمه‌ها پیچید. 

قابلمه‌ قاشق زنان پر از شور و شعف حاضران شد و حاجی فیروز دهان همه‌ را با شکلات‌هایی که روی میزها می‌گذاشت شیرین کرد. 

حضور حاجی فیروز در گردهمایی کارشناسان و مربیان مسئول مراکز قم

اعضا و همکاران مرکز شماره ۴ استان قم بودند که این آیین زیبا را زنده کردند و این لحظات شاد را رقم زدند. این نمایش اما اینجا به پایان نرسید و قاشق زنان با حضور در جمع پدربزرگ‌های بوستان مهدی که مرکز شماره ۶ در آن واقع شده به قاشق زنی پرداختد که مورد استقبال و همراهی آنان قرار گرفت. 

حضور حاجی فیروز در گردهمایی کارشناسان و مربیان مسئول مراکز قم

در ادامه نیز همه حاضران و پدربزرگ‌ها در بوستان گرد هم نشستند و گوش سپردند به فهیمه مرزبان مربی فرهنگی کانون استان قم که از گذر سیاوش از آتش می‌گفت و ارتباط آن با آیین از آتش پریدن، از پیشینه جشن چهارشنبه سوری در ایران باستان و آیین‌ها و رسومی مثل کوزه شکستن و قاشق زنی. 

حضور حاجی فیروز در گردهمایی کارشناسان و مربیان مسئول مراکز قم

و در پایان میهمانان از آتش‌های کوچکی که به همت همکاران مرکز شماره ۶ که میزبان این جشن دلپذیر بودند و با رعایت همه اصول ایمنی در مقابل مرکز و در بوستان افروخته شده بود پریدند و زردی خود را به آتش دادند و سرخی آتش را ستاندند.

عکس دسته جمعی و یادگاری‌های زیبایی که به همت مرضیه بیات مربی فرهنگی مرکز ۶ با تصویرگری روی تنه درختان تهیه شده بود حسن ختام این روز به یادماندنی بود. 

برنامه ریزی و هماهنگی برای اجرای این برنامه توسط فریده گرامی مربی مسئول مرکز شماره ۶ صورت گرفته بود. 

حضور حاجی فیروز در گردهمایی کارشناسان و مربیان مسئول مراکز قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =