پیام تسلیت مدیرعامل کانون به مناسبت درگذشت محمدجواد محبت

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت درگذشت «محمدجواد محبت» شاعر کرمانشاهی در پیامی درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی ضمن اظهار تأسف و تسلیت به جامعه‌ی ادیبان و هنرمندان کشور برای این استاد اخلاق و شعر و ادب نوشت:

خبر درگذشت محبتِ شعر کرمانشاه غبار اندوه بر چهره‌ی ادبیات کودک و نوجوان کشور انداخت و شاگردان آن استادِ اخلاق و شعر و ادب این روزها شعر کُبی را زمزمه می‌کنند، شعری که آیینه‌ای از روزگار آموزگاری استاد محمدجواد محبت است.

استاد محمدجواد محبت شاعری که با وجود جایگاه ارزشمندشان در جامعه‌ی ادبیات و دریافت جوایز مطرحی همچون جایزه‌ی فروغ، از قبل از انقلاب تاکنون به عنوان هنرمندی متعهد و انقلابی سعی در تربیت و پرورش شاعران جوان داشته است و مهم‌تر از همه انتشار شعر دوکاج ایشان در کتاب‌های درسی گواهی بر توجه استاد محبت به حوزه‌ی شعر کودک و نوجوان است.

در دهه‌های گذشته استاد محبت همراه و همیار همیشگی برنامه‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چون پدری مهربان و معلمی دلسوز راهنمای مربیان و اعضاء کانون بوده‌اند.

درگذشت اندوهبار استاد محمدجواد محبت را به جامعه‌ی شاعران، هنرمندان و به ویژه کودکان و نوجوانان تسلیت گفته و امید دارم که شاگردان این استاد اخلاق و شعر و ادب ادامه دهنده‌ی راه این مرد بزرگ باشند.

محمدجواد محبت شاعر برجسته کرمانشاهی روز سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =