هر خانواده، یک کانون و هر مادر، یک مربی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نخستین روز کاری سال ١۴٠٢ در دیدار با تعدادی از کارکنان کانون در جریان دغدغه‌ها و برخی از مطالبات آن‌ها قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون، در این دیدار که با حضور حامد علامتی و  در پنجمین روز از فروردین برگزار شد، همکاران حاضر با طرح مطالبات، دغدغه‌ها و نیازهای خود برای افزایش بازدهی و تلاش خانواده بزرگ کانون در میان خانواده‌های ایرانی، راهکارهایی را در این زمینه مطرح کردند.
مدیرعامل کانون در ادامه این نشست ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و همچنین حلول ماه مبارک رمضان به خانواده بزرگ کانون، اظهار داشت: همه ما اعضای خانواده بزرگ کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان در حقیقت دو خانواده داریم و متعصبانه و با علقه در کنار هم برای خانواده دوم خود، یعنی کانون با افتخار تمام اهتمام‌مان را به کار بسته‌ایم. 
وی افزود: در سال پیش رو امیدواریم تا با عنایت ویژه خدای بزرگ و تلاش مضاعف و دوچندان خود در حوزه بهبود فضای فعالیت اعضا و همچنین اعتلای نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که وظیفه و رسالت اصلی ماست، سربلند و موفق باشیم.  
علامتی بیان کرد: قانون دولت حکم می‌کند که همه دستگاه‌ها از اولین روز کاری سال و در پنجم فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کنند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز باید با تبعیت از همین قانون، ضمن شروع به کار از این تاریخ، برنامه‌های خود را از همین روزهای نخستین سال جدید با جدیت و تلاش دوچندان برای ارائه خدمات هرچه شایسته‌تر به خانواده‌های عزیز ایرانی آغاز کند. 
مدیرعامل کانون گفت: در دیداری که با مدیران، همکاران و اعضای خانواده بزرگ کانون در پانزدهم فروردین‌ماه به رسم هر ساله خواهیم داشت، سیاست‌ها و رویکردهای سالانه مجموعه کانون را مورد هم‌اندیشی قرار داده و در سال‌های آینده دیدار نوروزی در این تاریخ نخواهیم داشت.  
وی در ادامه، خاطرنشان کرد: البته این نحوه آغاز به کار مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اولین روز کاری فروردین‌ در سال‌های گذشته به دلیل برخی محدودیت‌ها نظیر مشکلات به وجود آمده در حوزه مقابله با اپیدمی کووید ۱۹ با وقفه‌ای همراه بود که ان‌شاالله از سال ۱۴۰۲ فعالیت‌های کانون در فروردین‌ به حالت عادی و بر اساس قانون دولت از سر گرفته خواهد شد.  
 

هر خانواده، یک کانون و هر مادر، یک مربی

کتاب، خون جاری در رگ‌های کانون پرورش فکری  
 مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه این دیدار با اشاره به اهم فعالیت‌های لازم برای اعتلای هرچه بهتر این مجموعه، یادآور شد: بسیاری از امور باید با جدیت و اهتمام بیشتری در دستور کار کانون قرار بگیرد تا بتوانیم شاهد اعتلا و سوق‌دادن مجموعه کانون به جایگاه و موقعیت واقعی آن در بین خانواده‌های ایرانی باشیم. به عنوان نمونه؛ کتاب به مانند خونی است که در رگ‌های کانون جاری بوده و متاسفانه در چند سال اخیر تا حدی از این امر مهم، محروم بوده‌ایم. به این تعبیر که شاید طی ۵ سال گذشته کتاب‌های بسیار اندکی توسط  کانون به چاپ رسیده است.  
وی، اضافه کرد: بر همین اساس، نیازسنجی و رصد لازم توسط همکاران و متخصصان مجموعه در این حوزه صورت گرفته و با اقدامات تمهید شده از سوی مجموعه کانون تاکنون، ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول و بالغ بر ۳۵۰ عنوان کتاب پرمخاطب و نیازمند به تجدید چاپ داریم که در مجموع در حدود ۳ میلیون کتاب را شامل می‌شود. از این میان در حدود نیمی از این کتاب‌ها به چاپ رسیده و در تلاش هستیم تا تمام این میزان کتاب را در نمایشگاه امسال کتاب تهران آماده عرضه به کودکان و نوجوانان عزیز داشته باشیم.  
علامتی، همچنین بیان داشت: اولویت اول همه ما این است که کتاب‌های چاپ شده در وهله نخست به کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و سپس برای فروش به بازار هدف برسند.
همچنین در حوزه انیمیشن، فیلم و تئاتر سیار نیز، اقدامات تاثیرگذار و ارزنده‌ای توسط همکاران ما در مجموعه کانون صورت گرفته که باید با تمام ظرفیت برای ثمربخش‌تر بودن و افزایش کمیت و کیفیت خدماتی از این دست برای کودکان و نوجوانان ایرانی تلاش خود را به کار ببندیم.  
 هر خانواده یک کانون و هر مادر یک مربی

مدیرعامل کانون پرورش فکری در ادامه، اشاره‌ای هم به شعارهای در دست بررسی برای ترسیم رویکرد این مجموعه در سال پیش رو داشت  و خاطرنشان کرد: شعارهای مختلف و متنوعی برای ترسیم سیاست‌ها و رویکرد کلی کانون از سوی مجموعه همکاران ما در دست بررسی بوده که در آن به موارد مهم و کلیدی تاکید خواهیم داشت. همانگونه که همه شاهد بودیم، مادران ایرانی در حدود دو سال مقابله جامعه با بیماری کرونا، پا به پای فرزندان خود از طریق آنلاین درس خواندند و دلسوزانه کودکان خود را همراهی کردند.  
وی در پایان نیز، اضافه کرد: بر همین اساس، نباید از نقش و جایگاه کلیدی و حساس مادران در کانون خانواده غافل باشیم و همین مهم، این نقش و جایگاه را به ما گوشزد می‌کند. بر همین مبنا در نظر داریم که نسبت به تحقق اصل «هر خانواده یک کانون و هر مادر یک مربی» حرکت کرده و این مهم را در میان خانواده‌های ایرانی نهادینه کنیم. اصل مهمی که بدون تردید، می‌توان با توجه هرچه بیشتر نسبت به آن، خدمات شایسته‌تر و ارزنده‌تری را به خانواده‌های عزیز ایرانی ارائه کرد.
در این دیدار جمعی از مدیران و همکاران کانون در  معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی، مدیریت بازرگانی، اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی و اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =