دریافت بیش از ۴ هزار اثر در فراخوان در مسیر آفتاب/ حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه قرآن و عترت

مدیر کل کانون استان از برپایی۱۰ ایستگاه استقبال از زائر و حضور در غرفه نمایشگاه قرآن و عترت در ایام نوروز و ماه رمضان و ارائه خدمات فرهنگی، ادبی و هنری به کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون خراسان رضوی از فعالیت ۱۰ ایستگاه استقبال از زائر در ایام نوروز خبر داد. وی با بیان اینکه برنامه‌های کانون برای استقبال از زائران نوروزی بسیار متنوع بود گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت ارائه خدمات فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۸ سال از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فرودین ماه غرفه‌هایی را در مبادی ورودی شهر مشهد مقدس از جمله فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد، راه‌آهن، پایانه مسافربری و محور نیشابور-مشهد دایر کرده بود، همچنین در شهرهای سبزوار، نیشابور، قوچان، تربت‌حیدریه، چناران و گناباد که منتهی به شهر مشهد هستند جهت ارائه خدمات فرهنگی و میزبانی از زائران ایستگاه‌هایی فعال بودند.

دریافت بیش از ۴ هزار اثر در فراخوان در مسیر آفتاب/ حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه قرآن و عترت

ابراهیم زره ساز با بیان اینکه تلاش شده تا فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان جذاب باشد تا بتوانند با آن‌ها ارتباط بگیرند، افزود: هدف اصلی ترویج سیره رضوی و معرفی امام‌رضا (ع) از طریق نقل روایات و زندگی‌نامه ایشان در قالب قصه‌گویی است. بچه‌ها بعد از شنیدن قصه‌ها، دلنوشته‌ها و نامه‌های خودشان را برای امام رضا (ع) می‌نویسند و در اختیار مربیان غرفه‌ها قرار می‌دهند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی ادامه داد: کودکان و نوجوانان می‌توانند در این غرفه‌ها به فعالیت‌های نقاشی، خوش‌نویسی، کاردستی‌های اوریگامی و ادبی مشغول شوند، علاوه بر این بچه‌هایی که در این حوزه‌ها دارای پتانسیل و استعداد ویژه‌ای هستند در این غرفه‌ها شناسایی شده و به مراکز استان خودشان معرفی می‌شوند.

زره ساز گفت: آثار در غرفه‌ها جمع‌آوری و آنهایی که قابل توجه‌تر و نشان‌دهنده استعداد در بچه‌ها است انتخاب می‌شوند، باتوجه به در دست بودن اطلاعات بچه‌ها به مراکز استان محل سکونتشان اطلاع داده می‌شود تا با آن‌ها ارتباط گرفته و به صورت ویژه به عنوان عضو جذب شوند. وی ضمن اشاره به اینکه در سفرهای جاده‌ای چون بچه‌ها بیشتر طول مسیر را در خودرو هستند بیان کرد: تلاش کردیم در سامانه شاد بستری جهت آماده‌سازی بچه‌ها برای زیات امام رضا (ع) همچنین ایجاد احساس و شوق زیارت از لحظه آغاز سفر تا رسیدن به مشهد مقدس فراهم شود. با این رویکرد حواس بچه‌ها نیز پرورش پیدا می‌کند تا در طول سفر به محیط اطراف خوب دقت کنند و از کنار چیزی ساده گذر نکنند، تمام تلاشمان این بوده در سامانه شاد این فضا را ایجاد کنیم و به همین منظور فراخوان فرهنگی، هنری، ادبی «در مسیر آفتاب» در سامانه شاد بارگذاری شد.

مدیر کل کانون خراسان رضوی ادامه داد: در این فراخوان گفت‌وگوهایی از مربیان با بچه‌ها از فعالیت‌هایی که در کانون وجود دارد در قالب کلیپی آماده شده‌است، در این گفت‌وگوها بچه‌ها را سوق می‌دهند به سمت اینکه شما زائر حرم امام رضا (ع) هستید از لحظه‌ آغاز سفر تا لحظه‌ای که حرم امام رضا (ع) را می‌بینید ذهنتان پر از تصویر، کلمات و خاطرات می‌شود و حالا فرصت خوبی است که این خاطرات، حس و حالتان را در سه بخش قصه‌گویی، متن ادبی و عکاسی ثبت و برای ما ارسال کنید. مربیان در قالب این ویدئوها در سامانه شاد بچه‌ها را دعوت می‌کنند تا در این فراخوان شرکت کنند.

ابراهیم زره ساز ضمن اظهار اینکه این اتفاق در سامانه شاد به دلیل مخاطب گسترده‌ای که دارد و آشنایی مستقیم بچه‌ها با فعالیت‌های کانون اتفاق بزرگی است، گفت: تاکنون ویدئوهای بچه‌ها بیش از ۸۰۰ هزار بازدید داشته و بیش از ۴ هزار اثر در بخش‌های مختلف دریافت شده است، بچه‌ها تا ۲۰ فروردین ماه فرصت دارند آثار خودشان را در سامانه شاد ارسال کنند. علاوه بر این از طریق شبکه‌های اجتماعی ایرانی به شماره ۰۹۳۸۲۶۴۰۸۱۵ نیز می‌توانند ارسال کنند.

وی عنوان کرد: هدف اصلی این فراخوان و غرفه‌ها ایجاد شوق و حال و هوای زیارت در بچه‌ها از لحظه آغاز سفر تا لحظه رسیدن به مشهد مقدس است، تلاش کردیم تا مربیان اول به بچه‌ها آموزش دهند و سپس اثر خود را تولید کنند. به عبارت بهتر مربیان ذهن بچه‌ها را آماده می‌کنند و به آن‌ها آرامش خاطر می‌دهند، حتی متن نیمه تمامی که در غرفه‌ها برای بچه‌ها قرار داده شده تا آن را تکمیل کنند به شکلی است که ذهن آنها را آماده می‌کند. با خواندن این متن ناخودآگاه ذهن به سمت فضای حرم مطهر این فضا سازی ذهنی به بچه‌ها کمک می‌کند و آماده نوشتن می‌شوند.

دریافت بیش از ۴ هزار اثر در فراخوان در مسیر آفتاب/ حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه قرآن و عترت

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی در انتها ضمن تاکید بر اینکه ترویج حس خداپرستی و سیره معصومین از فعالیت‌های ویژه کانون است بیان کرد: باتوجه به تقارن ایام نوروز با ماه پر برکت رمضان کانون نیز غرفه‌ا ی در نمایشگاه قرآن حرم مطهر رضوی دارد که به فعالیت‌های از قبیل قصه‌گویی، خوشنویسی، کاردستی، شعرخوانی و گفت‌وگوی عروسک‌ها با بچه‌ها با محوریت ماه مبارک رمضان و روزه‌درای پرداخته است. این نمایشگاه از ساعت ۱۷ الی ۲۳ دایر می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =