دیدار مدیران کل کانون و کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی

مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به بررسی طرح‌های توسعه کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان جامعه مخاطب پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، بررسی فرآیندهای اجرایی و تمهید سازوکارهای معرفی شهر ارومیه به عنوان «پایتخت کتاب ایران» از جمله محورهای اساسی این گفت‌و گو بود.

زهرا آب‌سوران مدیرکل کانون استان در این دیدار با اشاره به طرح‌های در دست اقدام کانون در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: طرح «یک لقمه کتاب» عنوان یکی از طرح‌های مصوب کانون استان در این حوزه می‌باشد که پس از نشست‌های متعدد کارشناسی،  شیوه‌نامه اجرایی آن مکتوب و آماده ورود به فاز اجرایی شده است.

مهرافروز مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نیز در این دیدار مشارکت در طرح‌های کتابخوانی را مستلزم تعامل بین سازمانی کارآمد و بکارگیری ظرفیت‌های موجود در سازمان‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به منظور بهره‌مندی کودکان و نوجوانان تحت پوشش این نهاد از طرح‌های کتاب‌محور، آمادگی خود را در راستای نهادینه کردن این حرکت فرهنگی ارزشمند اعلام‌ می دارد.

پایتخت کتاب ایران عنوان طرحی در ایران است که بر مبنای آن هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود، استمرار فعالیتهای ترویج کتابخوانی، ارائه برنامه‌های خلاقانه، هم افزایی و همگرایی بخش‌های دولتی و خصوصی، برخی از معیارهای انتخاب پایتخت کتاب ایران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =