کد خبر: 324705
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
بازدید 123
برگزاری آیین‌های رمضانی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

به مناسبت ماه مبارک رمضان چند آیین مذهبی در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با اجرای چند برنامه مذهبی ماه مبارک رمضان را گرامی داشتند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین  با هدف آشنایی بیشتر اعضا با آیین‌های مذهبی یک محفل انس با قرآن برگزار کرد. شماری از اعضا به همراه مادران و نیز اعضای بسیج پایگاه امام حسن(ع) از مهمانان این برنامه بودند. قرائت قرآن مجید توسط مسعود لطفی از قاریان مطرح کشور و ترجمه و تفسیر آیات و در ادامه مراسم افطاری علوی از جمله بخش‌های این برنامه بود.

مرکز فرهنگی و هنری اقبالیه نیز مراسم افطاری خود را با حضور رییس و اعضای شورای این شهر و معاون فرهنگی کانون برگزار کرد.

این برنامه شامل جمع خوانی دعای افطار و دعای ماه مبارک رمضان، معرفی فضیلت‌های ماه مبارک رمضان، قصه‌گویی، شعرخوانی، مسابقه، قدردانی و تشویق اعضای روزه اولی مرکز و اعضای فعال بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین هم در آخرین چهارشنبه ماه مبارک رمضان آیین کیسه‌دوزی را برگزار کرد.

براساس یک آیین مذهبی و اعتقاد دیرین در قزوین،   نفر اعضای دختر مرکز فرهنگی و هنری شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در آخرین چهارشنبه ماه مبارک رمضان برای افزایش رزق و روزی‌شان کیسه دوختند.

در برنامه‌ای که با هدف آشنایی بیشتر اعضا با آداب و رسوم بومی اجرا شد، اعضای دختر مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین همراه با مربیان مرکز با حضور در مسجد سنجیده شهرستان قزوین در کنار هم کیسه دوختند.

معرفی آداب و رسوم و قصه گویی از دیگر فعالیت‌های این برنامه بود.

براساس باوری کهن و آیینی مذهبی در قزوین، در آخرین چهارشنبه‌ی ماه مبارک رمضان، زنان به مسجد  سنجیده این شهر رفته و ساعتی مشغول کیسه‌دوزی شده و بعد کیسه‌ها را با خود می‌بردند و درون آن مبلغی پول می گذاشتند وتا آخرین چهارشنبه‌ ماه رمضان سال بعد نزد خود نگاه می‌داشتند.

این عده بر این عقیده بودند که این کیسه‌ها چون در ماه رمضان و در مسجد دوخته شده، باعث افزایش رونق زندگی و روزی‌شان می‌شود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون  ضیاآباد نیزمراسم ضیافت افطاری خود را با حضور 45 عضو دختر به همراه خانواده‌های ایشان برگزار کرد، جمع خوانی دعای فرج و دعای ماه مبارک رمضان از برنامه‌های این مراسم بود.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون آبیک نیز مربیان  درقالب طرح کانون مدرسه برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت ماه مبارک رمضان اجرا کردند. معرفی ماه مبارک رمضان، معرفی شخصیت امام علی (ع) در قالب کارگاه های مختلف فرهنگی هنری و ادبی برای دانش آموزان از جمله این برنامه‌ها بود.

هم‌چنین مربیان این مرکز به دیدار عبداله ملک پوررییس آموزش و پرورش شهرستان آبیک رفتند. در این نشست درباره اجرای برنامه‌های مشترک مذهبی و برگزاری طرح کانون مدرسه و... گفتگو کردند .همکاری بیشتر دو مجموعه در زمینه برگزاری جشنواره، مسابقه و دیگر برنامه‌ها بخش دیگر این دیدار بود.

آیین‌های رمضانی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

آیین‌های رمضانی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

آیین‌های رمضانی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

آیین‌های رمضانی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

آیین‌های رمضانی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =