برگزیدگان جشنواره شاهنامه خوانی «رخش رخشان» در کانون کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند

جشنواره شاهنامه‌خوانی «رخش رخشان» کانون پرورش فکری کودکان‌ و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل کانون استان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت:دبیرخانه این جشنواره بیش از  ۵۰۰ اثر را دریافت کرد که  پس از بررسی آثار ارسالی از سوی هیات داوران،   ۳۴۰ اثر به بخش داوری نهایی راه یافت .

کبری اخلاقی‌نیا اظهار داشت: از این تعداد ۳۰ نفر در بخش شاهنامه خوانی ، نقالی و آوازهای محلی به عنوان برگزیده این جشنواره معرفی شدند که از این تعداد ۷ نفر عضو کانون پرورش فکری و دیگر برگزیدگان از شرکت کنندگان بخش آزاد بودند.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام نظر هیات داوران، "راحیل حیدری" با نقل سهراب و گردآفرید ، "ژیلا شکوهی" با نقل گذر سیاوش از آتش ،" آوا زند" با نقل قیام کاوه و" سوده طاهرزاره" با نقل پادشاهی کی قباد از برگزیدگان مراکز فرهنگی هنری گچساران به عنوان برگزیده معرفی شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: "الیسا دستور" با نقل سهراب و گردآفرید از مرکز دهدشت ، "سونیا آروسی" با نقل قیام کاوه  و "النا صفری" با نقل سهراب و گردآفرید از مرکز شماره یک یاسوج و "ابوالفضل  طاهری" با نقل تازیانه بهرام از مرکز باشت دیگر برگزیدگان عضو کانون این جشنواره بودند.

اخلاقی نیا در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حوزه هنری  و سازمان تبلیغات اسلامی  و همچنین آموزش و پرورش استان گفت : این جشنواره با همکاری این سه نهاد برگزار گردید و امید است این جشنواره که با استقبال بسیار خوب کودکان و نوجوانان مواجه شد در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

گفتنی است داوری این جشنواره بر عهده نازنین زهرا هوشیاری کارشناس ادبی کانون استان و همچنین پیمان جمشیدی کارشناس مرکز موسیقی حوزه هنری استان بود.  

در حاشیه اختتامیه جشنواره شاهنامه خوانی"رخش رخشان "نمایشگاهی از آثار برگزیده عکاسی هنرمندان حوزه هنری استان به مناسبت هفته هنر اسلامی بزرگداشت شهیدآوینی برپا شد.  

به گزارش روابط عمومی کانون کهگیلویه و بویراحمد ، سومین دوره جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی به صورت استانی  از سال ۱۳۹۸ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  آغاز شده است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =