جلسه‌ی مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با رییس آموزش و پرورش استثنایی استان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان: وجود مراکز فراگیر کانون برای کودکان و نوجوانان دارای شرایط ویژه، تلاشی برای برقراری عدالت فرهنگی است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون استان با رییس آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

معصومه هادی، در این جلسه، ضمن برشمردن بخشی از خدمات کانون به اعضای دارای شرایط ویژه، از مراکز تخصصی کانون با عنوان «فراگیر» و سابقه‌ی آن نام برد و آن را تلاشی برای ایجاد عدالت فرهنگی و آموزشی دانست.
مدیرکل کانون ادامه داد: وظیفه‌ی ما ارایه‌ی خدمت به همه‌ی کودکان و نوجوانان است و در این مسیر هیچ تفاوتی بین مخاطبان خود قایل نیستیم.
وی سپس با اشاره به بخشی از مفاد تفاهم‌نامه همکاری کانون و سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: این تفاهم‌نامه رسالت سنگین‌تری برعهده‌ی ما گذاشته و ما باید با هم‌افزایی، در اجرای کامل آن بکوشیم.
هادی ضمن اعلام آمادگی کانون استان برای گسترش فعالیت‌ها گفت: در مجموعه‌ی کانون این ظرفیت وجود دارد با توجه به نیاز کودکان هر مدرسه، فعالیت‌های هدف‌مندی ارایه شود تا در سایه‌ی آن استعدادهای بیشتری کشف شود و پرورش یابد.
مدیرکل کانون در بخشی از سخنان خود به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون و افزوده شدن بخشی با عنوان قصه‌گویی به زبان اشاره به آن، گفت: این بخش ظرفیتی را ایجاد کرده تا هنر قصه‌گویی مخاطبان بیشتری را در بر بگیرد که توفیق در این زمینه نیازمند یک همکاری پویای دو جانبه از سوی مجموعه‌ی کانون و آموزش و پرورش استثنایی است.
گفتنی است در این جلسه رییس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز با اشاره به وجود ۴۰۰۰ دانش‌آموز در مدارس ویژه، از استعدادهای آنان نام برد و ضمن قدردانی از ارایه‌ی خدمات کانون به فراگیران گفت: باید تلاش کنیم تا شرایط را برای پرورش این استعدادها فراهم‌تر کنیم.
ذبیح‌ا... الهی سپس افزود: هر توانمندی که به توانایی‌های این کودکان افزوده شود علاوه بر خود شخص، این باور را در خانواده‌ها نیز تقویت می‌کند فرزند آنان استعدادهای ویژه‌ای دارد که پرورش آن نتایج شگفت انگیزی در پی دارد.
گفتنی است در اردیبهشت ماه سال جاری تفاهم‌نامه‌ای بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان آموزش و پرورش استثنایی به امضا رسید تا بر اساس آن همکاری‌های مشترکی بین دو طرف برای توانمندسازی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه شکل بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =