کد خبر: 324998
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
بازدید 198
شاعری  پاسخ دادن به سؤالات ذهن است

غلامرضا بکتاش در جمع کودکان در مرکز شماره ۳ کانون کرج، شاعری را پاسخ به سؤالات ذهن خواند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، این شاعر در نشست ادبی که با همکاری واحد ادبی کانون البرز،  مرکز شماره ۳ کانون کرج و دبستان پسرانه‌ی «پدیده» برگزار شده بود، از بچه‌ها خواست نشست را با سؤوال شروع کنند و در قالب پرسش و پاسخ در جمع دانش آموزان حاضر،  شعر را ابزار اندیشه خواند و افزود هر هنرمند از طریق تولید اثر هنری خود، اندیشه و ویژگی‌هایش را بیان می‌کند و شعر ابزار بیان احساسات و ویژگی‌های شاعر است و شاعر احساساتش را از راه شعر با مخاطبانش تقسیم می‌کند.

شاعری  پاسخ دادن به سؤالات ذهن است

تا می توانید سوال بپرسید

شاعر «آفرین به آفتاب» که غیر از این اثر، چاپ ۴۱ عنوان کتاب دیگر را در کارنامه‌ی خود دارد،  با خوانش شعرهایی از خودش و دیگر شاعران کودک و نوجوان، استفاده از ظرفیت‌های خدادادی مانند چشم و گوش و مغز و ... و توجه به طبیعت اطراف( دیدنی‌ها، شنیدنی ها و مزه‌ها) را از مهم‌ترین ابزارهای در اختیار یک هنرمند خواند  و خطاب به کودکان حاضر گفت غیر از این توجه،  روحیه‌ی پرسشگری داشته باشید و تا می توانید سوال بپرسید و در باره‌ی هر چیزی سوال کنید، چرا که طرح سؤال شما را ترغیب خواهد کرد تا به جواب هم بیندیشید .

قصه و شعر باید منطق داشته باشد

بکتاش در بخش دیگری از سخنانش به لزوم ایجاد رابطه‌ی منطقی در شعر و داستان اشاره کرد و خطاب به علاقه‌مندان به نوشتن گفت اگر خواستید داستان یا شعر خلق کنید، حتما توجه داشته باشید که منطق در آن رعایت شده باشد.

بیان خاطرات کودکی شاعر، ضرورت توجه به خانواده و احترام به والدین و ضرورت مسؤولیت پذیری کودکان و تاثیرات آن بر زندگی آینده  از دیگر محورهای سخنان این شاعر بود.

او در پایان سخنانش با خواندن شعر «آیه‌های خدا»، انسان‌ها را آیه‌هایی از پروردگار خوانده و از بچه‌ها خواست قدر لحظاتشان را دانسته و برای موفق شدن بسیار تلاش کنند.

الگوهای موفق را بشناسید

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز که در کنار جمعی از کارشناسان و مربیان کانون شماره ۳ کرج و معلمان دبستان پدیده  در این مراسم حضور داشت، ضمن قدردانی از استاد بکتاش و حضور و سخنان ارزشمند ایشان در جمع دانش‌آموزان خطاب به کودکان حاضر گفت امیدوارم از نشست ادبی امروز بهره کافی را برده باشید؛ فلاح افزود شما باید سعی کنید الگوهای شایسته و موفق  را شناسایی کرده و از تجربیات آن‌ها در مسیر زندگی خود بهره ببرید.

شاعری  پاسخ دادن به سؤالات ذهن است

در بخش پایانی این نشست نیز هدیه و  لوح تجلیل با امضای مهری فلاح، سرپرست کانون البرز توسط یکی از کودکان حاضر در جمع  به غلامرضا بکتاش اهدا شد.

شاعری  پاسخ دادن به سؤالات ذهن است

عکس یادگاری با شاعر پایان بخش این مراسم بود که ظهر روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز شماره ۳ کانون کرج برگزار شد.

گفتنی است قبل از دیدار و گفتگوی غلامرضا بکتاش با دانش آموزان لیلی همتی، مربی مسؤول مرکز شماره‌ی ۳ کانون کرج با استفاده از طرح دیواری آماده شده در مرکز و با کمک دانش آموزان این شاعر را به آن‌ها معرفی کرده و سپیده اخلاقی، مربی فرهنگی مرکز، شعر «آفرین به آفتاب» او از کتابی به همین نام را با حاضران در این نشست شعرخوانی کرد.

شاعری  پاسخ دادن به سؤالات ذهن است

شاعری  پاسخ دادن به سؤالات ذهن است

برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.

لازم به توضیح است غلامرضا بکتاش دهم اردیبهشت۱۳۵۱ در ملایر به دنیا آمده و  دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است و به‌صورت تخصصی در حوزه شعر کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.

اشعار زیادی از این شاعر و نویسنده در کنگره‌های بین‌المللی و ملی برگزیده شده‌اند.

این شاعر همچنین چهار دوره داور جشنواره بین‌المللی شعر فجر را بر عهده داشته و سال‌ها کارشناس شعر مجله رشد نوجوان ، سروش نوجوان و سروش کودکان بوده است.

 بکتاش مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هم اکنون کارشناس شعر مجله‌ی  کیهان بچه‌هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =