کد خبر: 325065
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
بازدید 154
مدیرکل کانون ایلام روز بزرگداشت مقام معلم را تبریک گفت

فاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام طی پیامی ۱۲ اردیبهشت ماه، سال روز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم را به جامعه فرهنگی استان به ویژه مربیان پرتلاش کانون تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام فاطمه رستگار طی پیامی ۱۲ اردیبهشت ماه ، سال روز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم را به جامعه فرهنگی استان به ویژه مربیان پرتلاش کانون تبریک گفت.

            متن پیام به شرح زیر است:

              «بسم الله الرحمن الرحیم»

«اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم.
آیه ۱ تا ۵ - سوره علق

«بخوان به نام پروردگارت که انسان را از علق آفرید. بخوان و پروردگار تو کریمترین [کریمان] است.همان کس که به وسیله قلم آموخت.آنچه را که انسان نمی‏ دانست [بتدریج به او] آموخت.»

در آیات سوره علق که بر قلب پیامبر اکرم «ص»نازل شد ،خداوند به قلم و آموزش انسان اشاره می کند و خود را آموزنده و معلم می داند.

انبیاء الهی نیز در جامعه همانند معلمانی دلسوز مردم را به سمت نور و روشنایی،خودشناسی و خداشناسی ، حرکت در مسیر کمال و رستگاری هدایت کرده اند و تعلیم و تربیت را در سرلوحه کارهای خود قرار داده اند.

بنابراین نقش و جایگاه کلیدی معلمان و مربیان بعنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه کودکان و نوجوانان بسیار مهم است و به گفته امام راحل معلمی شغل انبیاست.

اینجانب فرارسیدن روز و هفته بزرگداشت مقام معلم را به فرهنگیان و معلمان دلسوز و مربیان پر تلاش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تبریک عرض کرده و برخود واجب می‌دانم از همراهی و تلاش‌های دلسوزانه کلیه فرهنگیان، مربیان ،مسئولین و عزیزانی که در این عرصه مهم و حیاتی ما را یاری می کنند قدر دانی کنم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =