کد خبر: 325168
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۵
برگزاری نشست حوزه‌ای مراکز سیار و پستی استان

نشست حوزه‌ای مراکز فرهنگی سیار و پستی استان خراسان رضوی در مرکز فرهنگی هنری تربت‌حیدریه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی؛ اولین نشست حوزه‌ای مراکز سیار و پستی استان در روز پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه همزمان با گرامیداشت هفته معلم در مرکز فرهنگی هنری تربت‌حیدریه با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل استان، معاونین، کارشناسان و مربیان برگزار گردید.

برگزاری نشست حوزه‌ای مراکز سیار و پستی استان

در این جلسه ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون با اشاره به توانایی و ظرفیت بالای مراکز سیار کانون حضور این مراکز را به عنوان مکمل و بخش اثرگذار و ماندگار در کانون دانست.

ایشان ضمن تبریک به محسن ساجدی‌فر به عنوان عضو شورای مشورتی کتابخانه‌های سیار کانون کشور گفت: کتابخانه‌ها نقطه فرماندهی عملیات فرهنگی کانون و مراکز سیار و پستی منطقه‌ی اجرایی و خط مقدم این عملیات است، چرا که به واسطه‌ی وجود مربیانی توانمند و عاشق در کانون، اعضای بیشماری تحت پوشش خدمات فرهنگی قرار می‌گیرند و ثمرات آن در جای جای ایران پهناور مشهود است.

وی با اشاره به بخش‌های موثری همچون واحدهای سیار شهری و روستایی، کتابخانه‌های پستی و واحد مکاتبه‌ای گفت: شاکله و جایگاه این واحدها به درستی در کانون تعریف و برنامه‌ریزی شده است. حضور نیروهای توانمند آقا در واحدهای سیار نشان از توجه به جزئیاتی دارد که در تمام این سال‌ها توانسته است نقش پررنگ این واحدها را هر روز مستحکم‌تر و پایدارتر سازد.

مدیر کل کانون با اشاره به شأن و منزلت آرم کانون و فعالیت‌های اثرگذار آن در طول سال‌های گذشته گفت: امروز وظیفه ماست که در قالب فعالیت‌های اصیل کانون مانند قصه‌گویی، فعالیت‌های نمایشی، سرود و ... بتوانیم شیوه‌ها و روش‌های جدیدی را به آن بیفزائیم تا نیاز مخاطب امروز مرتفع گردد و پایداری اعضا در کانون تثبت شود. مربیان واحدهای سیار، پستی و مکاتبه‌ای تنها کتاب‌رسان نیستند بلکه آنها سفیران آگاهی و دانش روز برای تمامی اقشاری هستند که به نحوی از حضور در کتابخانه‌ها و مراکز ثابت فرهنگی هنری محروم هستند.

زره‌ساز در خاتمه به مربیان واحدهای سیار و پستی پیشنهاد کرد تا در حوزه‌های مختلف بازی و سرگرمی، فعالیت‌های نمایشی و سرود ورود تخصصی داشته باشند و در قالب فعالیت گروهی مراکز سیار نزدیک به‌هم کیفیت و کمیت فعالیت‌های خود را ارتقا بخشند.

برگزاری نشست حوزه‌ای مراکز سیار و پستی استان

در ادامه نشست مربیان واحدهای سیار و پستی در خصوص رفع برخی موانع و مشکلات پیشنهادهایی را مطرح کردند، از جمله: تجهیز ماشین‌های سیار به کتاب‌های جدید و متنوع، امکانات اینترنتی، صوتی و تصویری مناسب و...، ایجاد فرهنگ تساوی نگاه بین اعضای سیار و مراکز ثابت در سیستم کانون، توجه ویژه به تامین وسایل بازی جهت اوقات فراغت با توجه به نزدیکی فصل تابستان، به روز رسانی بسترهای تبلیغاتی این واحدها، استفاده از ظرفیت مربیان هنری و ادبی به فراخور برخی برنامه‌های خاص، تسهیل اجرای برنامه‌ها در مدارس و...

برگزاری نشست حوزه‌ای مراکز سیار و پستی استان

همچنین در این نشست در راستای تکریم سنت فرزندآوری و حمایت از جوانی جمعیت از سید قاسم محتشمی مربی سیار مشهد که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =