اجرای برنامه‌های شاد برای حمایت از دانش‌آموزان کم‌برخوردار

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه خیریه بنیاد پوشاک فجر که در اسفند سال گذشته و در آستانه سال جدید برگزار شد با برپایی برنامه‌های شاد و جذابی، لبخند را بر روی لب‌های دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کم‌برخوردار نشاند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این همکاری از اول اسفند ۱۴۰۱ شروع شد و ۱۵ نفر از همکاران کانون و هفت نفر از همکاران غیرکانونی در این کار مشارکت داشتند و بنا به شرایط مختلف برنامه‌های متنوعی اجرا کردند.

در این نمایشگاه که به مناسبت آغاز سال نو در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برپا شده بود، ۵  گروه نمایشی و ۶ عروسک‌گردان و قصه‌گو در طول ۹ روز با ۵۰ اجرا در۲۶ روز تلاشی خالصانه داشتند.

بنیاد پوشاک فجر با هدف حمایت از دانش‌آموزان یتیم، بی‌بضاعت و کمتر برخوردار مدارس تهران؛ دانش‌آموزان گروه هدف (دانش آموزان نیازمند) را شناسایی می‌کند و سپس با کمک‌های خیرین، کارت‌های پوشاک تهیه شده را از طریق مدارس بین خانواده‌ها توزیع می‌کند.

نمایشگاه فجر مصداق خوبی از حرکتی جهادی در حوزه‌ی کودک و نوجوان است و یک ماه همکاری با بنیاد پوشاک فجر فرصت خوبی برای کانون بود تا از رهگذر آن بتواند به طور جدی وارد عرصه‌ی خدمات‌رسانی به کودکان با شرایط خاص) محروم مالی، بی‌سرپرست، بدسرپرست، کودکان دچار آسیب‌های اجتماعی و...) شود.

فعالیت‌هایی چون نقاشی، بازی، قصه‌گویی، مسابقه‌های گوناگون، عروسک‌گردانی و کاردستی از جمله برنامه‌های اجراشده در این نمایشگاه بود که به همت مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =