برگزاری نمایشگاه «چوب‌ها حرف می‌زنند» در نگارخانه آفتاب

نمایشگاه «چوب‌ها حرف می‌زنند» روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت از سوی کانون پرورش فکری استان همدان در نگارخانه آفتاب مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نمایشگاه تابلو کلاژهای چوبی با نگاه ویژه‌ای به موضوع‌های طبیعت، خانواده، فصل‌ها، حیوانات، دریاها و انسان‌ها خلق شده است که در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

نمایشگاه «چوب‌ها حرف می‌زنند» حاصل همت، تلاش و هنرنمایی مربیان فرهنگی خوش فکر و خلاق مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان است. ایده اولیه این برنامه از طرف لیلا نورمحمدیان مطرح شده و در ادامه با همراهی زهرا باقرپور و زهرا طاهری شکل گرفته است.

در این آثار از اشیاء دورریختنی پیرامون و گیاهانی استفاده شده است که خاصیت دارویی دارند و به کمک این ابزار و با بکارگیری نیروی خلاقیت تابلوهای زیبایی خلق شده است.

گیاهان دارویی به کار گرفته شده در این تابلوها فرصتی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با فرصت‌های شغلی مرتبط با این گیاهان است.

برگزاری نمایشگاه «چوب‌ها حرف می‌زنند» در نگارخانه آفتاب

مدیرکل کانون استان همدان درباره این نمایشگاه گفت: این فعالیت همسو با سیاست‌های مدیرعامل کانون دکتر علامتی مبنی بر حاکمیت ابتکار و ایده‌های نو در برنامه‌ها و فرآیندهای کانون است.

معصومه ابراهیمی‌هژیر افزود: جستجوگری در دل طبیعت جاندار، رسیدن به طبیعت بی‌جان را نشانه گرفت و حاصل این کاوشگری خلق ۳۰ اثر هنری با تکنیک کلاژ و بهره‌گیری از چوب‌ها، دانه‌ها، گل‌ها و میوه‌ها شد.

وی ادامه داد: با اتخاذ رویکرد شبکه‌ای بازارپردازی فرهنگی در نظر داریم از تمامی آثار، تصویربرداری و همراه با پیشینه‌ی داروهای گیاهانی به کار رفته در این آثار کتاب «چوب ها حرف می‌زنند» را به چاپ برسانیم.

شایان ذکر است مربیان کانون در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه کلاژ کار با چوب را برای بازدیدکنندگان برگزار می‌کنند تا با چوب‌هایی که در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده می‌شود، آثاری خلاقانه خلق شود.

علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه «چوب‌ها حرف می‌زنند» می‌توانند روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و ۱۶ تا ۱۸ به نگارخانه آفتاب مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب مراجعه کنند.

برگزاری نمایشگاه «چوب‌ها حرف می‌زنند» در نگارخانه آفتاب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =