یاس های مهربانی در روستای انجمنه شهرستان سروآباد با حضور پرشور کودکان و نوجوانان برگزار شد

به مناسبت دهه ی کرامت جشن یاس های مهربانی روز سه شنبه 2 اردیبهشت ماه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان، مشاور امور بانوان استانداری،معاون امور اجتماعی استاندار، فرماندار سروآباد، امام جمعه سروآبادو دیگر مدیران استانی و شهرستانی کودکان و نوجوانان در کنار مادرانشان در روستای انجمنه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، حمیدرضا گوهری مدیر کل کانون استان کردستان در ابتدا ضمن تشکر از همراهی و همکاری ادرات و بخش های مختلف استان و شهرستان سروآباد برای اجرای این ویژه برنامه گفت:  این برنامه با هدف ایجاد نشاط و امید، توجه به کودکان  نوجوانان مناطق کم برخوردار و رعایت عدالت اجتماعی در خدمات رسانی فرهنگی هنری و ادبی  برگزار می شود.

حمیدرضا گوهری افزود: حضور کودکان و نوجوانان در این ویژه برنامه ها و توجه به آنها موجب شکل‌گیری شخصیت‌ آنها و آشنایی بیشتر با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی می شود.

گوهری خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای برنامه های متنوع تلاش می کند که حال کودکان و نوجوانان را خوب کند و به آنها انرژی خوب و مبثت دهد .

وی گفت: اجرای این برنامه های باعث تقویت نسل آینده می شود و آشنایی با کانون می شود  چون کانون می تواند با اجرای برنامه‌های متنوع و با کیفیت‌ کودکان و نوجوان ما را به لحاظ فکری و شخصیتی با مهارت و آشنا به فرهنگ کشور پرورش دهد.

گوهری در ادامه از اجرای جشنواره غذاهای بومی - محلی در راستای شناساندن آداب و رسوم منطقه مریوان و روستای انجمنه به وی‍ژه غذاهای بومی منطفه مریوان خبر داد و گفت: که مادران و خانمهای روستا از این جشنواره استقبال خوبی به عمل آوردند که با هدف ارج نهادن به مقام دختر و ایجاد ارتباط صمیمانه مادران و دختران برگزار شد.

این جشن که در حیات مدرسه روستای انجمنه برگزار شد برنامه های شاد موسیقی، دف نوازی، نمایش عروسکی، شعرخوانی، قصه گویی، گروه هه لپرکه در میان شور و نشاط کودکان و نوجوانان روستا در کنار خانواده هایشان به اجرای برنامه پرداختند.

کودکان و نوجوانان شرکت کننده در جشن با در دست داشتن بادکنک هایی که منقش به مرغک کانون بود در کارگاه نقاشی خانواده گی روی بوم شرکت کردند و آثار زیبایی خلق کردند.

در پایان این جشن از کودکان و نوجوانان روستای انجمنه، عوامل اجرایی برنامه، برگزیدگان جشنواره غذا و صنایع دستی منطقه تقدیر به عمل آمد.

این جشن با شکوه به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان و با همکاری دفتر اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، فرمانداری سروآباد، آموزش و پرورش شهرستان سروآباد، بخشداری ، شورای روستا و اهالی روستای انجمنه برگزار شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =