کد خبر: 326122
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
بازدید 149
گوهران ناب/ حال و هوای رضوی در مرکز یک کانون پارس‌آباد

به یمن میلاد با سعادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و به مناسبت دهه‌ی کرامت فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با عنوان «گوهران ناب» در مرکز شماره‌ی یک کانون پارس‌آباد اجرا شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، علی برادران مربی مسوول مرکز یک کانون پارس‌آباد در برنامه جشن میلاد امام رضا (ع) که روز سه‌شنبه نهم خردادماه 1402 با حضور اعضا و جمعی از اولیا مرکز برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز به معرفی شخصیت و فضایل امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) پرداخت و با بیان ویژگی‌های برجسته اخلاقی و رفتاری ایشان، از اعضا خواست با الگوگیری از این رفتار، ائمه اطهار (ع) را سرلوحه‌ی زندگی خود قرار دهند.

بر اساس این گزارش، معرفی سرزمین یکی از فعالیت‌های فرهنگی اجرا شده در این برنامه بود که به مناسبت بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع)، شهر شیراز و حرم مطهر آن حضرت معرفی شده و از پیشینه، نام‌گذاری و توسعه‌ی آن برای اعضا صحبت شد.

برادران ذکر احادیثی از حضرت امام رضا (ع) را از دیگر فعالیت‌های اجرا شده عنوان کرده و گفت: در این فعالیت برای تقویت رفتارهای اخلاقی اعضا، با موضوع زیارت حضرت معصومه (س)، سپاسگزاری از والدین، خوش‌رفتاری، اهمیت نماز و اطاعت از خدا، احادیثی از امام رئوف نقل شد.

وی ادامه داد: در کارگاه ادبی مرکز نیز مربی ادبی ضمن معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) در این باره به معرفی الگوهای مناسب برای کودکان و نوجوانان پرداخته و اعضا با هدایت این مربی به نوشتن دل‌نوشته درباره‌ی این بانوی بزرگوار مشغول شدند.

این مسوول مرکز با اشاره به قصه‌گویی مربیان از روایات و داستان‌هایی از کرامات امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در این برنامه، خاطرنشان کرد: برپایی کارگاه سفالگری با موضوع ساخت کتیبه‌های سفالی با طرح حرم مطهر امام هشتم پایان‌بخش برنامه‌های مرکز در گرامیداشت این ایام بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =