گردهمایی مسئولان مراکز کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی برگزار شد

نشست سالانه مسئولان مراکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی در مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل کانون استان در این جلسه که با حضور مسئولان ۲۳ مرکز ثابت کانون، معاون و رؤسای اداری و مالی و کارشناسان حوزه‌های مختلف ستادی استان برگزار شد به تشریح رویکرد کانون کشور در سال جاری و به تبع آن به تبیین سیاست‌های کانون استان در حوزه‌های فرهنگی، اداری، مالی، عمرانی، پژوهشی و تعاملات برون سازمانی پرداخت.

زهرا آب‌سوران، نیل به اهداف بلندمدت و کوتاه مدت در پیشبرد اهداف تربیتی کانون را منوط به چند اصل مهم و تأثیرگذار ذکر کرد و افزود: همگام شدن با رویکردها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد مرکزی کانون هرگاه که با ایده‌پردازی، نوآوری وخلاقیت پیوند خورده است، تأثیر درخور توجهی در حصول نتایج مطلوب دربر داشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تقویت بسترهای رفتار حرفه‌ای و سازمانی در تکریم ارباب رجوع، توجه بیش از پیش به مقوله‌های عفاف و حجاب، نماز، امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یادآور شد و تصریح کرد: نقش آموزش غیرمستقیم در انتقال مفاهیم آموزنده و تربیتی در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی می تواند همواره برای مخاطبان کانون جذاب و دلنشین و تأثیرگذار باشد.

مدیرکل کانون استان، اهتمام بیش از پیش مسئولان مراکز استان در شناساندن کلاس‌های کانون زبان ایران به عنوان نهاد تخصصی آموزش زبان‌های خارجی به اقشار مختلف جامعه را از رویکردهای اصلی ستاد مرکزی کانون زبان ایران برشمرد.

در ادامه این جلسه معاون و رؤسای اداری و مالی کانون استان به پرسش‌های مسئولان مراکز در حوزه‌های مختلفی از جمله مباحث بیمه‌ای، احکام، اتوماسیون اداری، بندها و لوایح استخدامی، عمرانی، تجهیزاتی و بهینه‌سازی مصرف انرژی پاسخ دادند.

پاسخ کارشناسان حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، آموزش و پژوهش، ارزیابی عملکرد، انفورماتیک و روابط عمومی به سئوالات مسئولان مراکز استان از دیگر بخش‌های این گردهمایی بود.

مقصود رزم آرا دکترای علوم تربیتی و مدرس دانشگاه فرهنگیان استان نیز با حضور در این گردهمایی به عنوان کارشناس مهمان، محیط‌های غیر رسمی و غیر مدرسه‌ای را بهترین مکان کسب آموزش ذکر کرد و محیط کانون را به لحاظ آموزش غیرمستقیم دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای در تربیت و آموزش عنوان کرد.

وی با تأکید بر مطالعه کتاب «تربیت چه چیز نیست» اثر عبدالعظیم کریمی، تجربه را به شرطی حائز اهمیت دانست که تبدیل به دانش ضمنی شود.

تقدیر از مراکز موفق سال ۱۴۰۱ در زمینه امانت کتاب، جذب عضو و جذب حداکثری کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های تخصصی، بخش پایانی این گردهمایی یک روزه بود.

گردهمایی مسئولان مراکز کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی برگزار شد

گردهمایی مسئولان مراکز کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =