کد دوبعدی ۲۰ قصه با موضوع ایثار و مقاومت رونمایی شد

همزمان با آیین ثبت ملی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از کد دوبعدی دو مجموعه قصه با محوریت ایثار و مقاومت رونمایی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی همزمان با سراسر کشور در کرمان بر مزار مطهر سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی نماد قصه‌های ایثار و مقاومت  ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ برگزار و به صورت زنده پخش شد.

بنابر این خبر، نجمه‌خاتون خداترس سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در این مراسم بیان کرد: قصه‌گویی پیشینه‌ای به قدمت تاریخ بشر دارد و این علاقه به شنیدن قصه را خداوند سبحان در نهاد انسان قرار داده است. خداوند خود اولین قصه‌گوی عالم است لذا اوج جایگاه معنوی قصه‌گویی در قرآن کریم، کتاب هدایت و انسان‌سازی نمود دارد. در قصه‌گویی قدرتی نهفته است که شنونده خود را در هر سن و سالی مجذوب می‌کند و یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین راه‌های انتقال تجربه است و در میان اقوام مختلف ایرانی گنجینه و میراثی گرانبهاست که به نسل‌های بعد منتقل شده است و در نگاه آموزشی، تربیتی و پرورشی نقش برجسته‌ای دارد چرا که بسیاری از مسائل  اساسی حوزه تعلیم و تربیت و آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با استفاده از زبان قصه و قصه‌گویی رفع کرد.

وی افزود: فعالیت قصه‌گویی زیربنای اصلی تمام فعالیت‌های کانون است. در سال ۱۳۷۶ با همت نیک‌اندیشان کانون جشنواره شکل گرفت و از کانون آغاز شد و اینک ۲۴ دوره از عمر گرانبهای خود را پشت سر گذاشته است و دارای ساختار منسجم و بخش‌های مختلفی است و موجب شده تا نگاه تازه‌تری به مقوله قصه و قصه‌گویی به وجود آید.

خداترس ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان پرچم‌دار قصه‌گویی در ایران در راستای برگزاری جشنواره قصه‌گویی با هدف ترویج فرهنگ تربیت مخاطب کنشگر، ارتقا کیفی و اعتلای قصه‌گویی اقدام به تاسیس انجمن قصه‌گویی کرد و در حوزه قصه‌گویی، قصه‌پژوهی، فعالیت‌های قصه‌محور، ترویج و آموزش قصه‌گویی و ساماندهی قصه‌گویان فعالیت می‌کند و برای پرورش استعدادهای بالقوه چتری حمایتی  برای قصه‌گویان سراسر کشور است.

سرپرست کانون استان اضافه کرد: از اقدامات مهم انجمن قصه‌گویی کرمان پرداختن به قصه‌گویی با محوریت قصه‌های ایثار و مقاومت است و در این زمینه نشست‌ها و دوره‌های آموزشی متعددی برای مربیان و اعضا با حضور اساتید فن برگزار شده است که نمونه آن تولید دو مجموعه قصه‌گویی بزرگ‌راه و یاور است. امید که نام‌گذاری ۲۳ خرداد ماه، روز ملی قصه‌گویی ایران در تقویم رسمی کشور بیش ار پیش از این قالب هنرمندانه به عنوان ابزار تحقق جهاد تبیین بهره‌برداری نماییم و با انتقال ارزش‌ها از طریق قصه‌گویی در کاشتن بذر ایمان در دل‌های پاک کودکان و نوجوانان گام‌های موثری برداریم.  

کد دوبعدی ۲۰ قصه با موضوع ایثار و مقاومت رونمایی شد

این در حالی است که، در این مراسم از کد دوبعدی(QR) مجموعه قصه‌های «یاور» و «بزرگ‌راه» با محوریت دفاع مقدس و سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی رونمایی شد و علاقه‌مندان از این پس می‌توانند با اسکن این کد از طریق نشانی  https://www.kanoonnews.ir/photo/326499  این قصه‌ها را ببینند و بشنوند.

کد دوبعدی ۲۰ قصه با موضوع ایثار و مقاومت رونمایی شد

مجموعه قصه‌های «یاور» و «بزرگ‌راه» کاری از اعضای انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان هستند که با مشارکت آفرینش‌های فرهنگی هنری سپاه ثارالله استان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با موضوع ایثار و مقاومت تولید شدند.

مراسم بزرگداشت روز ملی قصه‌گویی ایرانی در کرمان با تقدیر از فاطمه ترابی، فاطمه شهبا، لیلی خسروی، فاطمه بهره‌مند، زهرا چوپانی‌پاریزی، هستی مددی، فاطمه جعفرزاده، الهام ده‌یادگاری، طیبه اعتمادی، فاطمه‌زهرا علی‌توکلی، معصومه جهانبانی، زهره منتظری خادم، رقیه سیاهکوهی، فرزانه ایران‌نژاد، آرام امینی، شبنم سیدی، ریحانه غلامی، مهین شهمرادزاده، احسان بحرینی و رقیه صفاری قصه‌گویان و نویسندگان مجموعه قصه‌های ایثار و مقاومت پایان یافت.

کانون پرورش فکری بعد از گذشت ۲۴ دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی، موفق به ثبت ملی قصه‌گویی در پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی شده است.

بر همین اساس، پیرو اقدام‌های پاسدارانه کانون پرورش فکری برای قصه‌گویی ایرانی، در روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ آئین ثبت ملی قصه‌گویی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان کرمان و به صورت ویژه بر مزار مطهر شهید حاج‌قاسم سلیمانی با حضور اعضای انجمن قصه‌گویی، قصه‌گویان، پیشکسوتان، مفاخر و هنرمندان استانی برگزار شد.

کد دوبعدی ۲۰ قصه با موضوع ایثار و مقاومت رونمایی شد

کد دوبعدی ۲۰ قصه با موضوع ایثار و مقاومت رونمایی شد

کد دوبعدی ۲۰ قصه با موضوع ایثار و مقاومت رونمایی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =