نشست آموزش زبان‌های خارجی به کودکان(۲)، از منظر زبان‌شناسی کاربردی و عصب‌شناسی

نود و چهارمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به موضوع «آموزش زبان‌های خارجی به کودکان(۲)، از منظر زبان‌شناسی کاربردی و عصب‌شناسی» اختصاص دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست مهدی پورمحمد، متخصص حوزه‌ی علوم‌شناختی (روان‌شناسی زبان)، مدرس دانشگاه، پژوهشگر و مولف و شهین واعظی، پژوهشگر، مولف و عضو هیات علمی گروه زبان‌های خارجی دانشگاه علم و صنعت، سخن خواهند گفت.

بر اساس این خبر، علم آموزش زبان به علوم دیگری از جمله زبان‌شناسی، روان‌شناسی و حتی جامعه‌شناسی نیز مربوط می‌شود. پژوهش‌های نوینِ روان‌شناسیِ زبان نحوه‌ی پردازش زبان از سوی مغز را مورد مطالعه قرار می‌دهد. پدیده‌ی زبان، مستلزم نگاهِ دوباره به ذهن آدمی است. علوم شناختی حوزه‌ی جدید و میان رشته‌ای از دانش است که به مطالعه‌ی ذهن و شناخت می‌پردازد. رویکرد شناختی می‌تواند تاثیر زیادی بر دانش بشری از جمله آموزش و پرورش بگذارد زیرا با توجه به شناختی که از مغز پدید می‌آورد، می‌تواند نگرش ما را نسبت به هر زمینه‌ی انسانی تغییر بدهد.

در نشست «آموزش زبان‌های خارجی به کودکان(۲)، از منظر زبان‌شناسی کاربردی و عصب‌شناسی» مهدی پورمحمد از این منظر به مسائل مربوط به آموزش زبان‌های خارجی به کودکان می‌پردازد. همچنین شهین واعظی که سال‌ها کارشناس آموزش بخش کودکان و نوجوانان در کانون زبان ایران و مولف برخی از کتاب‌های آموزشیِ کانون زبان نیز بوده است، به مباحث مربوط به مقدمات ضروری آموزش زبان به کودکان در یک جامعه و فضای ایرانی خواهد پرداخت.

این نشست روز دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در کتابخانه مرجع کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی (وزرا سابق)، مجتمع شهید ملک شامران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در نشست «آموزش زبان‌های خارجی به کودکان(۲)، از منظر زبان‌شناسی کاربردی و عصب‌شناسی» از طریق فضای مجازی می‌توانند در اسکای روم به نشانی Live.kpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند.

همچنین این نشست به صورت زنده در نرم‌افزار شاد (کانال کانون) نیز پخش می‌شود. شرکت کنندگان در نرم‌افزار شاد می‌توانند پرسش‌های خود را در زمان برگزاری نشست با آیدی kanoon.lib مطرح کنند.

نشست آموزش زبان‌های خارجی به کودکان(۲)، از منظر زبان‌شناسی کاربردی و عصب‌شناسی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =