تأکید مدیران کانون بر استفاده مناسب از فرصت فصل تابستان/ تبدیل وضعیت همکاران‌ پاره‌وقت اقدامی ماندگار

معاونان و مدیران‌کل کانون پرورش فکری در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش، سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و روسای استانی دانشگاه فرهنگیان بر لزوم توجه به فرصت فصل تابستان و تعطیلی دانش‌آموزان تأکید کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست هادی یوسف‌زاده معاون توسعه و مدیریت منابع کانون با بیان آمادگی مالی همه جانبه‌ی کانون در راستای انجام تمامی اهداف بیان کرد: با وجود کسری بودجه‌ای که داریم از هیچ‌کدام از قول‌هایی که داده‌ایم منصرف نشده و نخواهیم شد.

یوسف‌زاده تصریح کرد: اتفاق مهمی که به همت و شجاعت مدیرعامل کانون رقم خورد تغییر وضعیت مربیان پاره‌وقت به دائم بود. ان‌شالله ترم تابستان خوبی خواهیم داشت و افزایش حقوق‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

تأکید مدیران کانون بر استفاده مناسب از فرصت فصل تابستان/تبدیل وضعیت همکاران‌ پاره‌وقت اقدامی ماندگار

وی همچنین با اشاره به وضعیت مربیانی که خواهان انتقال به آموزش‌ و ‌پرورش هستند بیان کرد: آقای علامتی نامه‌ای در رابطه با همکارانی که می‌خواهند به آموزش ‌و ‌پرورش بروند، از سازمان امور استخدامی گرفته‌اند. این گام مدیرعامل کار بزرگی است زیرا اگر این دوستان به رسته‌ی آموزشی یا اداری بروند نیازی به گزینش ندارند، تنها اگر تبدیل رسته‌ای بشود باید گزینش اتفاق بیفتد که از نظر من مراحل را برای داوطلبان جلو می‌اندازد.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون ادامه داد: فهرست نهایی را به وزارت‌خانه تحویل داده‌ایم و امیدوارم ظرف چند روز آینده این موضوع قطعی شود و از طریق منابع انسانی وزارت‌خانه به مراکز استان‌ها اعلام شود.

تأکید مدیران کانون بر استفاده مناسب از فرصت فصل تابستان/تبدیل وضعیت همکاران‌ پاره‌وقت اقدامی ماندگار

تبدیل مراکز کانون ۱۱ استان به سالن حرفه‌ای اکران

در این نشست محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری با اشاره به اهمیت تبدیل وضعیت نیروهای پاره‌وقت به تمام‌وقت بیان کرد: پس از آیین ثبت ‌ملی قصه‌گویی افتخار این را داشتم که با چند نفر از مربیان کانون گفت‌وگو کنم و خوشبختانه دیدم که چه‌قدر مربی‌های کانون حال‌شان خوب است.

وی افزود: خودم هم پنج سال به‌طور پاره‌وقت در کانون مشغول به خدمت بودم و درک می‌کنم اینکه فردی ۲۲ سال پاره‌وقت باشد یعنی چه، از مسئولان کانون بسیار ممنونم که این مسئولیت را پذیرفتند تا چنین گامی برداشته شود.

کریمی‌صارمی با تأکید بر اهمیت فصل تابستان اظهار کرد: با توجه به وظایف معاونت تولید، ما شعاری داریم که باید تابستان گرم را با فعالیت‌هایمان گرم‌تر کنیم. امسال، مدیرعامل تاکید دارند با شرایط و امکانات موجود فضای بهتری برای مخاطبان رقم بزنیم و در همین راستا به طور روزانه بحث بارگذاری و نمایش فیلم در سایت کانون خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با حوزه‌ی هنری در دست انعقاد است، قرار است مراکز کانون در ۱۱ استان به سالن‌های حرفه‌ای اکران تبدیل شوند. سالن‌ها به تجهیزات استاندارد مجهز خواهند شد و امیدواریم بتوانیم هر ۳۰ استان را تا آخر سال تجهیز کنیم.

معاون تولید کانون در ادامه‌ بر آمادگی برای جذب استعدادها تأکید کرد و گفت: در رابطه با کشف استعدادها که از ابتدا جزیی از وظایف کانون بوده است‌ اعلام آمادگی می‌کنیم.

کریمی‌صارمی با اشاره به جشنواره اسباب‌بازی بیان کرد: جشنواره اسباب‌بازی کانون در آبان برگزار می‌شود و اگر در شورای تولید تأیید شود ان‌شالله در استان‌های دیگر نیز به صورت چرخشی برگزار خواهد شد تا بتوانیم در عدالت اجتماعی سهم داشته باشیم.

وی افزود: همچنین سیزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی ۱۳ تا ۱۷ اسفند برگزار خواهد شد و همانطور که می‌دانید جشنواره‌ معتبری است و در آخرین دوره آن در کانون میزبان ۸۵ کشور جهان بودیم.

تأکید مدیران کانون بر استفاده مناسب از فرصت فصل تابستان/تبدیل وضعیت همکاران‌ پاره‌وقت اقدامی ماندگار

توافق بر موضوع جذب نیرو

روح‌الله عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست نیز بیان کرد: با لطف آقای یوسف‌زاده بر موضوع جذب فیزیکی نیرو به توافق رسیده‌ایم، بنابراین مدیران محترم استان‌ها دغدغه‌ای از بابت جذب نیروی فیزیکی نداشته باشند و به اندازه‌ی نیاز درخواست نیرو کنید، مصاحبه کنید و سپس حراست استان هم یک مصاحبه انجام دهد تا سرانجام نیروهای پیشنهادی را به ستاد دعوت کنیم و اینجا در کمیته جذب و انتصاب صلاحیت‌سنجی شوند تا ان‌شاالله فرایند جذب اتفاق بیافتد. ترجیح ما برای جذب نیرو کانونی‌ها هستند.

عباسی‌نژاد با اشاره بر وضعیت اضافه‌کاری اظهار کرد: بنا شد افرادی که با فرمت ۲۴-۴۸ مشغول هستند و پایه‌ی اضافه‌کاری‌شان ۶۴ ساعت است اضافه‌کارشان در ستاد متمرکز شود.

مدیر دفتر مرکزی حراست خاطرنشان کرد: تبدیل وضعیت همکاران‌ پاره‌وقت به تمام‌وقت یک اقدام ماندگار در کانون بود و زحمات زیادی برای آن انجام شد.

وی در ادامه خبر داد: بحث طراحی کارت شناسایی انجام شده است، خوشبختانه کارت‌ها طراحی و امنیت خوبی دارند و در سه نوع دسته‌بندی شده‌اند، کارت شاغلین، کارت منزلت برای بازنشسته‌ها و کارت تردد خودرو برای مدیرانی که درخواست کارت داشته باشند.

تأکید مدیران کانون بر استفاده مناسب از فرصت فصل تابستان/تبدیل وضعیت همکاران‌ پاره‌وقت اقدامی ماندگار

استفاده از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری

سپس مهدی ذوالفقاری رئیس کانون زبان ایران بیان کرد: تعامل کانون زبان و کانون پرورش باعث رشد و اعتلای این مجموعه می‌شود. مسئولیت سنگینی که آقای علامتی و دوستان مشاور، با اعتماد به بنده سپرده‌اند، نیاز به بررسی و آسیب‌شناسی دارد.

وی تصریح کرد: زمانی که موارد و چالش‌ها را بررسی می‌کنیم درمی‌یابیم که اگر کانون پرورش فکری و کانون زبان در کنار یکدیگر باشند موفقیت‌شان بسیار بیشتر و بهتر خواهد بود و سند این بحث را در استان‌هایی می‌بینیم که کانون پرورش فکری و کانون زبان بیشترین اتحاد را با یکدیگر داشتند و یا مدیران کانون پرورش مدیریت کانون زبان را هم برعهده دارند.

ذوالفقاری اظهار کرد: درخواست من از همه‌ی مدیران کانون زبان این بود که از تمام ظرفیت‌های کانون پرورش استفاده کنند و اینجا هم از همکاران عزیزم در کانون پرورش فکری خواهش می‌کنم همانطور که تا امروز مضایقه نکرده‌اند از این پس کانون زبان را بیشتر دریابند، چون ملاحظاتی که آقای یوسف‌زاده مطرح کردند مشکلات عمیقی است، خصوصا در بحث اجاره و تامین نیروی انسانی که با این همکاری رقم می‌خورد.

تأکید مدیران کانون بر استفاده مناسب از فرصت فصل تابستان/تبدیل وضعیت همکاران‌ پاره‌وقت اقدامی ماندگار

گردش بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب در کانون

همچنین مجتبی دانشور مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون با اشاره بر روند مثبت چاپ کتاب در چند ماه اخیر بیان کرد: یکی از اتفاق‌های مثبتی که طی چند ماه گذشته در کانون جریان داشت بحث چرخه‌ی تولید و چاپ کتاب‌ها بود و پس از تواقفی که در این حوزه داشتیم از بهمن سال گذشته با حمایت آقای علامتی و پشتیبانی آقای یوسف‌زاده توانستیم بالغ بر ۵۰۰ عنوان کتاب چاپ و تجدید چاپ کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در انبار بازرگانی بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب را در گردش داریم، کتاب‌هایی که امکان ورود به بازار را دارند.

دانشور در ادامه با اشاره بر فعالیت فروشگاه‌های کانون افزود: در بخش فروشگاه‌های استانی در وضعیت مطلوب قرار نداریم زیرا بعضی از آن‌ها تعطیل و غیرفعال هستند. امیدوارم به کمک دوستان بتوانیم فروشگاه‌های استانی را که می‌تواند محل بسیار خوبی برای عرضه‌ی محصولات کانون باشد در دسترس بچه‌ها قرار دهیم تا از لحاظ عملکرد و بازده مالی و تداوم چاپ کتاب اتفاق خوبی رقم بخورد، البته یکی از معظلات این بخش نبود سیستم نرم‌افزاری است که خوشبختانه این چالش در دست انجام است.

تأکید مدیران کانون بر استفاده مناسب از فرصت فصل تابستان/تبدیل وضعیت همکاران‌ پاره‌وقت اقدامی ماندگار

تأکید بر پرداختن به کارهای زیربنایی

در بخش دیگری از این نشست سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل گفت: از مدیران کل خواهش می‌کنیم از کارهای روبنایی عبور کنند و به کارهای زیربنایی بپردازند. کارهای رونمایی و نمایشی کار کانون نیست و ما باید نگاهمان را به سمت کارهای زیربنایی و عمیق ببریم و با محتوا و کیفیت، رسالت و تلاش کانون و مدیرعامل در سطح ستاد است.

ابراهیمی با اشاره به تأکید مدیرعامل برای فعالیت‌های تابستانی بیان کرد: برای تابستان باید از تمام ظرفیت استان استفاده شود تا ان‌شالله کانون حضوری متفاوت داشته باشد.

تأکید مدیران کانون بر استفاده مناسب از فرصت فصل تابستان/تبدیل وضعیت همکاران‌ پاره‌وقت اقدامی ماندگار

توجه به فعالیت‌های مختص نوجوانان

در بخشی دیگر از این نشست فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون با اشاره به اهمیت برنامه‌های تابستان کانون گفت: در تابستان چند نکته هست که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد، اولین این‌که فعالیت‌های مختص به نوجوانان در جایگاه توجه باشد، برای مثال ما سرفصلی با عنوان موضوع‌های جدید را به ۶۰۰ نفر از مربیان آموزش داده‌ایم که طی آن هر مربی باید یک گروه حدودا ۱۰ نفر از دختران نوجوان تشکیل دهد و برای گروه نام بگذارد سپس موضوع انتخاب کند و از عملیات انجام شده مستندسازی کند.

وی ادامه داد: مقصود از این کار این است که در سال ۱۴۰۲ با حضور دختران اثرگذار جشنواره‌ای برگزار کنیم تا کارشان را ارائه دهند؛ زیرا یکی از اهداف ما تربیت کنش‌گری اجتماعی است، یعنی بچه‌ها را طوری هدایت کنیم که در اجتماع کنش‌گر باشند.

فلاح با تاکید بر اهمیت حضور خانواده‌ها در مراکز اظهار کرد: در تابستان وقتی بچه‌ها با خانواده‌ها به مرکز می‌آیند، نباید به گونه‌ای باشد که آن‌ها منتظر بنشینند کلاس فرزندشان تمام شود، بلکه باید خودشان را هم درگیر فعالیت کنید، زیرا مسائلی که به واسطه‌ی سال‌ها کار تربیتی از نظر شما جزیی از بدیهیات است گاهاً مسائل حل نشده‌ی خانواده‌هاست.

گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش، سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و روسای استانی دانشگاه فرهنگیان طی دو روز در روزهای پنج‌شنبه ۲۵ و جمعه ۲۶ خرداد در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =