آشنایی اعضای کانون مهدیشهر با نقش گیاهان در زندگی

اعضای کودک مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدیشهر در روز جهانی گل و گیاه با نقش گیاهان در زندگی آشنا شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، محبوبه حیدریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهدیشهر از اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری به مناسبت روز جهانی گل و گیاه پیش از ظهر شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: اعضا در این فعالیت با مراحل رشد گیاه آشنا شده و در قالب نقاشی به خلق اثر پرداختند.

آشنایی اعضای کانون مهدیشهر با نقش گیاهان در زندگی

وی هدف از اجرای این برنامه را ترویج فرهنگ نگهداری و استفاده درست از گل‌ها و گیاهان و پی بردن به عظمت خداوند، عنوان و تأکید کرد: استفاده از گیاهان نه تنها بر کیفیت و سبک زندگی ما تأثیر مثبت دارد؛ بلکه باعث زیبایی و شادابی شهر و کشورمان می‌شود.

حیدریان یادآور شد: نقش گل و گیاه به اندازه‌ای در زندگی مردم ایران مهم و پر رنگ است که نشانه‌هایش در صنایع دستی و به‌خصوص فرش ایرانی همواره قابل مشاهده است و علاوه‌ بر این در اشعار و سروده‌های شاعران بزرگ ایران هم می‌توان تأثیرات و اهمیت گل‌ها و گیاهان مختلف را در زندگی مردم این سرزمین ملاحظه کرد.

آشنایی اعضای کانون مهدیشهر با نقش گیاهان در زندگی

مسئول کانون مهدیشهر در پایان سخنانش با اشاره به نقش مؤثر کودکان و نوجوانان در ارتقای فرهنگ حفظ، ترویج و توسعه فضای سبز گفت: اگر بتوانیم بر کودکان خود تأثیر بگذاریم بی‌شک می‌توانیم در آینده وضعیت بهتری از نظر محیط زیست داشته باشیم.

آشنایی اعضای کانون مهدیشهر با نقش گیاهان در زندگی

گفتنی است، در پایان برنامه به تمامی اعضا هدیه‌ای به رسم یادبود تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =