تشکیل کارگروه‌ بررسی تدوین کتاب‌های آموزشی

رئیس کانون زبان ایران در نشستی با اعضای بنیاد سعدی، ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در کانون، بر تشکیل کارگروه‌ بررسی تدوین کتاب‌های آموزشی تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی ذوالفقاری، ضمن استقبال از تفاهمِ شکل‌گرفته میان بنیاد سعدی و کانون زبان ایران برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک، همکاری با بنیاد سعدی را فرصتی مغتنم ارزیابی کرد که از گذرگاه آن، کانون زبان (با قدمتی قریب به یک قرن) می‌تواند به‌صورت جدی به فعالیت‌های حوزه بین‌الملل بیندیشد.

تأکید بر تشکیل کارگروه‌ بررسی تدوین کتاب‌های آموزشی در نشست با اعضای بنیاد سعدی

وی همچنین با اشاره به مبانیِ اقتصاد آموزشی و رسالت‌های گوناگون بنیاد و کانون، تولید نرم‌افزارهای آموزش زبان و ظرفیت‌های فناورانه کانون را از جمله زمینه‌های مشترک هم‌افزایی میان بنیاد و کانون دانست.

رئیس کانون زبان ایران در پایان سخنان خود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری‌های آتیِ میان بنیاد و کانون، فرصت استفاده از این ظرفیت‌ها به‌گونه‌ای کارا و مؤثر در راستای خدمت به فرهنگ و زبان فارسی فراهم شود.

تأکید بر تشکیل کارگروه‌ بررسی تدوین کتاب‌های آموزشی در نشست با اعضای بنیاد سعدی

در این نشست همچنین امیر احمدی، مدیر آموزش معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، به معرفی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی بنیاد پرداخت و این فعالیت‌ها را به پنج حوزه کلی محتوا، دوره‌های تربیت‌مدرس و آموزش فارسی، آزمون‌های استاندارد، مدیریت برنامه‌های آموزشی و خدمات آموزشی و پژوهشی تقسیم کرد.

تأکید بر تشکیل کارگروه‌ بررسی تدوین کتاب‌های آموزشی در نشست با اعضای بنیاد سعدی

سپس افسانه غریبی، مدیر پژوهش معاونت آموزش و پژوهش بنیاد، ذیل مسائل مربوط به «خدمات آموزشی و پژوهشی»، به برنامه‌ریزی و نیازسنجی در چهار حوزه کودک، نوجوان، بزرگسال و اهداف ویژه، نیازسنجی در مورد کُرسی‌های زبان و ادبیّات فارسی در خارج از کشور، حوزه نشر، حمایت از پژوهش (حمایت مالی و معنوی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها)، طرح‌های پژوهشی فارغ‌التحصیلان، کارگروه پیکره زبان‌آموز و تولید نرم‌افزار اشاره کرد.

در ادامه سیدباقر سخائی، مشاور و قائم‌مقام بنیاد سعدی، ضمن مثبت ارزیابی‌کردن این جلسه، ابراز امیدواری کرد که بنیاد و کانون به سمت امضای تفاهم‌نامه‌های عملی بروند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت آموزش زبان فارسی به فرزندان ایرانیان خارج از کشور، این جمعیت عظیم (به‌ویژه نسل سه و چهار) را جامعه هدف همکاری مشترک کانون و بنیاد دانست.

در پایان این نشست، سامان سلیمانی مشاور رئیس، بهجت تربتی‌نژاد معاون آموزشی، بهرام باقری معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و یاسر زنگنه مدیر آموزش معاونت آموزش کانون زبان ایران، ضمن بیان دیدگاه‌ها و چالش‌های حوزه‌های تخصصی خود، به بیان راهکارهای عملیاتی جهت نیل به تفاهم‌نامه عملی با بنیاد سعدی پرداختند.

تأکید بر تشکیل کارگروه‌ بررسی تدوین کتاب‌های آموزشی در نشست با اعضای بنیاد سعدی

این نشست با حضور سیدباقر سخائی مشاور و قائم‌مقام بنیاد سعدی، سیدحسن سیدابراهیم معاون امور مجلس بنیاد سعدی، شهروز فلاحت‌پیشه معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی، امیر زندمقدّم معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد سعدی، سیدعلی موسوی‌زاده مشاور رئیس بنیاد سعدی و مدیر انتشارات آزفا، افسانه غریبی مدیر پژوهش معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و مهدی ذوالفقاری رئیس کانون زبان ایران و اعضای شورای معاونان کانون زبان در روز یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس بنیاد سعدی برگزار شد.

تأکید بر تشکیل کارگروه‌ بررسی تدوین کتاب‌های آموزشی در نشست با اعضای بنیاد سعدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =