عروسک "لیلی" خاطرات سالهای گذشته در دست کودکان امروز

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سی‌سخت در طرح احیای فرهنگ بومی با نحوه ی ساخت عروسک محلی " لیلی" آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سارا صیادی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری سی‌سخت از احیای عروسک بومی محلی " لیلی " توسط کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری این شهر خبر داد.

وی با اشاره به احیای آداب و رسوم محلی و نمادهای فرهنگی مناطق مختلف استان از جمله اسباب بازی‌هاو بازی‌های بومی افزود: حفظ ارزشها وسنت های بومی ومحلی واستفاده از عروسک‌های متناسب با فرهنگ ملی ومحلی دربازی‌های کودکانه از جمله اهداف کانون در ترویج فرهنگ محلی به شمار می آید.

صیادی افزود: فرهنگ و تمدن به مفهوم قوم‌نگاری که آیین و رسوم را نیز شامل می شود ، تأثیرات زیادی بر عروسک‌ها به خصوص عروسک‌های دست‌ساز سنتی داشته است و لیلی یکی از عروسک‌های دست ساز سنتی است که تحت تأثیر فرهنگ قوم لر شکل گرفته است.

وی در ادامه  گفت: اعضای مرکز فرهنگی هنری سی‌سخت به همراه والدین  باروش ساخت عروسک لیلی بااستفاده از چوب وپارچه آشنا شدند وعروسکها و صنایع دستی بومی تهیه شده در نمایشگاهی در پایان تابستان  به نمایش گذاشته می شود.

گفتنی است مرکز فرهنگی هنری سی‌سخت در اقدامی به احیای سنت ها ، بازی‌ها و صنایع دستی بومی استان پرداخته است که آثار تولید شده در این بخش‌ها در نمایشگاهی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =