گسترش همکاری حوزه علمیه و کانون سمنان با تعمیق فعالیت‌های دینی

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دیدار و درخصوص گسترش همکاری بین این دو مجموعه با هدف تعمیق فعالیت‌های دینی و اسلامی در حوزه‌ی تعلیم و تربیت، گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، حجت‌الاسلام یزدان جمشیدی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه سمنان، پیش از ظهر چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ با نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دیدار و ضمن تأکید بر گسترش همکاری بین این دو مجموعه، پیرامون تعمیق فعالیت‌های دینی و اسلامی در حوزه‌ی تعلیم و تربیت تأکید کرد.

گسترش همکاری حوزه علمیه و کانون سمنان با تعمیق فعالیت‌های دینی

تعمیق فعالیت‌های دینی با طرح‌های جذاب و خلاق

جمشیدی در ابتدای سخنانش، کانون را مجموعه‌ای مؤفق در حوزه‌ی کودک و نوجوان معرفی کرد و با اشاره به اجرای فعالیت‌های اسلامی در قالب طرح‌های جذاب و خلاق با هدف تعمیق فعالیت‌های دینی و برگزاری نشست‌های دینی و بصیرتی ویژه اعضا و والدین در مراکز فرهنگی‌هنری، اظهار داشت: بی‌تردید در تعامل دوسویه، بستر مناسبی برای گسترش همکاری‌های فرهنگی و بهره‌گیری طلاب و خانواده‌های آن‌ها از برنامه‌های این‌مجموعه، فراهم ‌خواهد شد.

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از توجه جامعه روحانیت به فعالیت‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان بر جذابیت‌بخشی به فعالیت‌های دینی مربیان و میزان اثرگذاری آن در مخاطبان کودک و نوجوان، تأکید کرد.

گسترش همکاری حوزه علمیه و کانون سمنان با تعمیق فعالیت‌های دینی

خدابخشی در ادامه با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در سنین کودکی به بیان دغدغه‌های خود برای توانمندسازی مربیان در حوزه‌ی تعلیم و تربیت دینی پرداخت و توسعه‌ی فعالیت‌های اسلامی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون را یک ضرورت فرهنگی، دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های اسلامی کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری ازجمله جشنواره فرهنگی و ادبی نماز «فجر تا فجر»، جشنواره قصه‌های قرآنی و...، خواستار همکاری جامعه روحانیت حوزه‌های علمیه استان در زمینه‌ی تعامل با مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری به‌منظور برگزاری کارگاه‌های تخصصی دینی و نشست‌های بصیرت‌افزایی و ایجاد فضای معنوی برای انتقال مفاهیم تربیتی به کودکان و نوجوانان شد.

خدابخشی در پایان تصریح کرد: امید است با گسترش همکاری و هم‌افزایی، خدمات فرهنگی و آموزشی برای خانواده طلبه‌ها در سطح استان اجرایی شود.

گفتنی است، مقرر شد نشست دیگری با حضور کارشناسان دو مجموعه، برگزار و درخصوص ظرفیت‌های کانون و حوزه در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، تصمیم‌سازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =