کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی که مجتمع چند منظوره فرهنگی و هنری ندارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان تنها استانی که مجتمع چند منظوره فرهنگی و هنری ندارد و انتظار داریم در دور دوم سفر رئیس جمهور اعتبار لازم برای ساخت مجتمع اختصاص داده شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد  «کبری اخلاقی‌نیا» در بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا، استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج، به تشریح عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و افزود: بدلیل بضاعت مالی پایین مردم و خانواده‌ها در برخی از شهرستان‌های استان کلاس‌های رایگان برگزار می کنیم.

وی درب کانون به روی همه دانش آموزان ۶ تا ۱۸ سال باز است، اظهارکرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان علاوه بر پرورش و تربیت به کار استعدادیابی در زمینه های مختلف نیز می پردازیم و کلاس‌های ما اختیاری هستند و اجباری در کار نیست البته برخی فعالیت‌هایی برای سنین چهار تا ۶ سال نیز داریم و همچنین سنین ۱۸ تا ۲۲ سال نیز در را برخی برنامه ها مداخله می دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: محور برنامه‌های ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب و کتاب‌خوانی است و مابقی فعالیت‌ها در کنار این برنامه اجرا می شوند.

اخلاقی نیا تصریح کرد: در صورت وجود متقاضی همه کلاس‌ها و برنامه های خود را در طول سال نیز داریم.

وی با اشاره فعالیت کانون زبان انگلیسی کانون در سطح استان ادامه داد: در ترم بهار حدود ۱۳۰۰ زبان آموز در شهرهای یاسوج و گچساران داشته ایم که در برخی شهرستان‌ها بدلیل نبود مدرس واجد شرایط نتوانسته ایم کلاس زبان برگزار کنیم که در حال پیگیری برای راه اندازی زبان در سایر شهرستان‌ها بخصوص شهر دهدشت هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه نیز برای راه اندازی کلاس های زبان منتظر جذب مدرس هستم و از افراد توانمند و واجد شرایط برای تدریس زبان در کانون‌های سای شهرستان‌ها دعوت می کنیم.

اخلاقی نیا تاکید کرد: ۱۲۰ کارگاه تخصصی طی فصل تابستان در جهت پرکردن اوقات فراغت در مراکز کانون پرورش فکری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: ۱۶هزار نفر عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد به شکل های مختلف از جمله امانت کتاب، کارگاه‌های عمومی و تخصصی، جشنواره‌ها و مهرواره ها همکاری دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالن‌های نمایش سینمای کودک مراکز کانون پرورش فکری این استان نیاز به تجهیز دارند که برای این مهم ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اخلاقی نیا افزود: هم اکنون در شهرستان چرام فاقد مرکز کانون پرورش فکری هستیم که برای راه اندازی مرکز در این شهرستان نیازمند همکاری مسئولان بخصوص فرماندار هستیم.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تنها استانی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن مجتمع چند منظوره فرهنگی و هنری ندارد، استان کهگیلویه و بویراحمد است که انتظار داریم در این سفر این مشکل دیده شود و اعتبار لازم برای ساخت مجتمع اختصاص داده شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مرکز فرهنگی و هنری منطقه "مادوان" شهرستان بویراحمد هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل و راه اندازی این مرکز نیاز به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد و در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

اخلاقی نیا خاطرنشان کرد: برای شهر "دیشموک" نیز نیاز به ساخت یک مرکز فرهنگی و هنری داریم که امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان در این زمینه به ما کمک شود.

وی ادامه داد: ۱۲۰ هزار کتاب در زمینه کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری استان موجود است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۱ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، هفت مرکز سیار و دو مرکز پستی در این استان وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =