تجلیل از نویسندگان کودک و نوجوان استان کهگیلویه و بویراحمد

به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت مهدی آذری یزدی از نویسندگان کودک و نوجوان استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد؛ همزمان با  روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت مهدی آذری یزدی از  فرشته حق نظری ، یاسمن درستی ، معصومه موسوی قوام آباد و عرفان شیروانی لک (نویسنده روشندل ) تجلیل شد.

در این مراسم یاسمین درستی با زبان ساده و قابل فهم برای کودکان حاضر در جمع به توضیح ادبیات و کار نویسندگی پرداخت و اظهار کرد:برای اینکه نویسنده بهتری شویم نباید مطالعه و نوشتن روزانه را فراموش کنیم.

فرشته حق نظری نیز  از تفاوت‌های نمایش‌نامه و داستان اشاره و ویژگی‌های منحصربه‌فرد نمایش‌نامه عروسکی برای اعضا توضیح دادو گفت: در نمایشنامه‌عروسکی اغراق جادوی عروسکی و شخصیت پردازی بسیار مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این نشست به اضافه شدن  بیش از سه هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگ هنری استان خبر داد و گفت: همزمان با ۱۸ تیر، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بیش از سه هزار جلد کتاب  به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با شعار «در مسیر دانایی بر بال کتاب» کلید خورده است که در آینده ای نزدیک به مراکز فرهنگی هنری ارسال و کودکان و نوجوانان می توانند از این کتاب ها استفاده کنند.

گفتنی است در این نشست نویسندگان به معرفی آثار خود پرداخته و ویژگی‌های ادبیات کودک و نوجوان را برای اعضای انجمن‌های ادبی آموزش دادند.

اثرخوانی تعدادی از اعضای انجمن نویسندگان نوجوان ، بررسی آثار اعضا توسط نویسندگان و تجلیل از اعضای فعال انجمن‌ها از دیگر برنامه های این نشست بود.

گفتنی است:مهدی آذریزدی نویسنده « قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» است که در سن ۸۸ سالگی و در تاریخ ۱۸ تیر سال ۱۳۸۸وفات کردند و به خاطر قلم توانای او که سال‌ها برای بچه‌ها نوشت روز وفاتش را روز ادبیات کودک و نوجوان نامیدند.

تجلیل از نویسندگان کودک و نوجوان استان کهگیلویه و بویراحمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =