راهکارهای زنده نگاه داشتن عشق به اهل بیت در میان کودکان و نوجوانان

مدیرعامل کانون در مراسم نماز جمعه شهرستان تربت‌حیدریه از چگونگی حب اهل بیت در دل کودکان و نوجوانان امروز سخن گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی مدیرعامل کانون با حضور در مراسم نماز جمعه شهرستان تربت‌حیدریه به ارائه نکته‌های تربیتی برای نمازگزاران پرداخت.

مدیرعامل کانون با اشاره به آغاز ماه‌های محرم و صفر گفت: مسئولیت ما در وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری ایجاب می‌کند تا بذر ایمان را در دل بچه‌ها بکاریم و برای تحقق این ارزش، برخی توصیه‌ها را به خانواده‌ها ارائه می‌دهیم. چرا که نقطه اشتراک و آغازین کار برای کودکان و نوجوانان عشق به اهل بیت و ائمه اطهار است.

راهکارهای زنده نگاه داشتن عشق به اهل بیت در میان کودکان و نوجوانان

حامد علامتی در ادامه افزود: در گروه سنی کودک با توجه به علاقه فطری به اهل بیت نیازی به استدلال و اثبات نیست فقط کافی است با ابزارهایی مانند نقاشی، قصه و هنرهای تجسمی این علاقه را گسترش دهید. ولی در سنین نوجوانی نیاز است که برای پرورش این علاقه، به استدلال متوسل شوید چرا که نوجوان حساس است و مقاومت دارد پس ضروری است که با استفاده از استدلال این مقاومت را به تدریج به همراهی بدل کنید.

او با اشاره به نقش کانون در ایجاد محبت به اهل بیت گفت: در کانون ابزار قدرتمندی به نام قصه‌گویی داریم که ریشه در دین و کتاب مقدس ما قرآن دارد و قصص انبیای ما به زبان نوجوان باید برای او بازگفته شود. نقش کتاب، روحانیت و معلم بر اساس سند تحول بنیادین، غیر قابل انکار و بسیار مهم است.

مدیرعامل کانون، مرحله سوم ایجاد محبت به اهل بیت در کودک و نوجوان را وارد کردن کودک به آئین‌های مذهبی دانست و گفت: اگر کودک و نوجوان در این مراسم‌ها حضور داشته باشد و فضای آن را درک کند، سعی می‌کند با روش خود در این ماجرا ورود کند و به عبارتی محبت کند. یکی کفش جفت می‌کند، دیگری نوحه‌سرایی می‌کند، چای می‌دهد، شربت و شیرینی می‌دهد و... همه اینها حائز اهمیت است و باید توسط خانواده درک شود.

راهکارهای زنده نگاه داشتن عشق به اهل بیت در میان کودکان و نوجوانان

وی در پایان از هیات امنای مساجد خواست نوجوانان را در برنامه‌ها مشارکت دهند و آنها را در این آئین‌ها دریابند تا محبت اهل بیت در دلشان جای بگیرد و خاطره ماندگاری نقش ببندد.

علامتی با اشاره به تجربه راه‌اندازی خانه کودک در روزهای جمعه و مراسم نماز جمعه گفت: در شهرستان شما به واسطه رایزنی‌های انجام شده، مقرر شده است تا تعدادی خانه بازی با حضور مربیان ایجاد شود تا نمازگزاران با خیال راحت کودک خود را به این مراکز بسپارند و به فریضه نماز جمعه بپردازند و این مهم به‌زودی با همکاری و همراهی مسئولان شهرستان و نماینده مجلس شورای اسلامی محقق خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =